ANALIZA: Blonda de la Yahoo!
analizablondeyahoomarissa mayergooglerespect
Marissa Mayer doreste sa restaureze rolul de locomotiva inovatoare al Yahoo! si nu se va feri de concurenta.
"Pentru mine, este important ca Yahoo! sa fie relevant pentru clienti, pentru activitatile lor de fiecare zi - email, cautare, homepage si cel mai nou, navigarea mobila", a declarat Mayer, intr-un interviu. "Yahoo! trebuie sa inoveze si in plan vertical, in sectiunile de finante, sport, video si mesagerie".
Chiar daca Mayer a spus ca este prea devreme sa vorbeasca despre concedieri la Yahoo!, un element de maxim interes pentru analisti si investitori, noul CEO al grupului a precizat ca vor exista unele elemente "de concentrare" asupra capacitatii Yahoo!.
"Exista multe componente ale afacerii care functioneaza bine si vrem sa lucram cu echipele pentru a eficientiza si imbunatati experienta utilizatorilor", a declarat Marissa Mayer. "Discutam despre brand, followeri si gama uriasa de produse. Este foarte important ca aceste produse sa devina cu adevarat inovatoare si sa ii atraga intrutotul pe clienti si utilizatori".
Reputatia Yahoo! in Silicon Valley, cu precadere cea legata de inovatie si dinamism, a scazut in anii recenti, pe fondul aparitiei unor servicii online precum Facebook si Twitter, care au acaparat atentia utilizatorilor.
Eficientizarea produselor Yahoo! va necesita recrutarea de noi talente din afara companiei - inclusiv fosti colegi ai lui Mayer de la Google - precum si instruirea actualilor angajati, a spus noul CEO al Yahoo!.
Aceasta a declarat ca nu a semnat niciun acord privind restrictia de a recruta angajati Google pentru Yahoo!. Talentele de la Google vor fi insa mai degraba "asteptate", decat "abordate in mod direct".
"Marile companii tehnologice sunt mari deoarece au angajati mari", a mai spus Marissa Mayer. "Yahoo! detine aptitudini in zona de cautare si promovare a business-urilor, o strategie buna in zona video si in mobile advertising si are oportunitatea de a inova".
Totusi, Mayer a refuzat sa se angreneze intr-o discutie despre viitorul lui Ross Levinsohn, seful global media al Yahoo!, candidatul intern pe care ea l-a invins in cadrul cursei pentru conducerea Yahoo!.
"Am un respect enorm pentru el", a declarat Mayer, mentionand ca a lucrat cu Ross Levinsohn la parteneriatul publicitar dintre Google si MySpace, reteaua sociala in care a activat Levinsohn la News Corp. "A fost un partener excelent de lucru. Nu vreau sa comentez mai mult".
Mayer doreste sa realizeze o "incursiune profunda" in departamentele Yahoo!, inainte de a comunica strategia finala si a precizat ca nu doreste sa furnizeze o viziune "prematura". Mayer a mai spus ca activele asiatice ajuta brandul Yahoo! la nivel global.
Blonda de la Yahoo! a mai precizat ca Yahoo! poate fi atat o destinatie pentru continutul media, cat si o locomotiva tehnologica bine ancorata in prezent.
"Pentru mine, aceasta este o discutie fara fond", a continuat Mayer. "Daca analizam companiile tehnologice, observam ca toate au o componenta media - Amazon, Facebook si Google. Pentru mine, sunt importante serviciile care ajung la utilizatorii finali si orice demers incepe cu tehnologia. Media va continua sa reprezinta un element cheie al Yahoo!."
Mayer si-a aparat experienta in zona tehnica si de business in fata unor critici, care si-au manifestat ingrijorarea cu privire la faptul ca aceasta nu a condus niciodata o companie de o asemenea dimensiune, mentionand ca a lucrat ca tehnician in cadrul proiectelor Google AdWords si a fost manager general al diviziei locale de advertising a Google. Mayer a administrat timp de 8 ani si modul in care sunt afisate in pagini rezultatele Google. (via CNBC)