Alerta. Facebook penalizeaza site-urile care nu sunt optimizate pentru mobile. Cum sa imbunatatiti experienta vizitatorilor pe site
facebookpenalizare site-uristiri falseoptimizare mobile
Mark Zuckerberg nu a glumit deloc atunci cand a anuntat modificari ale algoritmilor pentru afisarea site-urilor in News Feed-ul Facebook, iar cele mai multe dintre ele, desi dezavantajeaza multi dintre furnizorii de continut online, vin in interesul publicului larg.
Dupa ce a taxat cu reach zero si chiar cu posibilitatea de a bloca paginile de Facebook ce lanseaza stiri false si includ numeroase link-uri externe pentru a obtine un trafic foarte mare, astazi Facebook incepe sa penalizeze site-urile neprietenoase cu device-urile de tip mobile.
Ia masuri chiar astazi si optimizeaza-ti site-ul pentru mobile, cu ajutorul expertilor in
Marketing Digital. Este vital pentru succesul oricarei afaceri!
Prima masura a fost observata in Romania zilele trecuta, cand site-ul de satira Times New Roman a fost prima "victima" pedepsita cu reach zero, deoarece noul algoritm implementat de Facebook a considerat ca site-ul distribuia pe reteaua de socializare stiri false.
Desi pagina de Facebook Times New Roman are peste 500.000 de like-uri, in ultimele 3 zile, postarile site-ului de satira au doar cateva like-uri si share-uri, fata de cateva sute cate primeau cu doar o saptamana in urma.
Anuntul a fost facut public de Alex Dona, managing parner TNR, intr-o postare distribuita chiar pe Facebook:
"TNR a fost considerat de Facebook ca fiind fake news. Stiu ca de multe ori noi doar prezicem viitorul dar totusi...", scrie reprezentantul TNR.
Satira se reflecta acum si in comentarile cititorilor care mai primesc totusi in news feed-uri postarile TNR: "Acum nu mai inteleg nimic. Sa cred, sa nu cred? Zice lumea ca ne mintiti. Si eu v-am crezut oameni seriosi."
De partea cealalta se regasesc si sustinatorii site-ului, care fac apel la utilizatorii site-ului pentru a schimba setarile, daca doresc sa mai vada postarile TNR: "Daca vreti ca articolele TNR sa va apara in feed, intrati pe pagina lor, selectati "Urmareste", iar apoi selectati "Vezi mai intai" si "Primeste Notificari". #TNR"
Noua masura anuntata de Facebook are in vedere reach zero pentru site-urile care nu sunt optimizate pentru dispozitivele mobile, cu scopul de a imbunatati experienta de navigare a propriilor utilizatori.
Reprezentantii retelei de socializare au explicat si de ce au recurs la aceasta masura:
"Pentru utilizatori este frustrant sa dea click pe link-uri care duc in pagini care se incarca greu [...] In perioada urmatoare, lucram la un nou update al News Feed-urilor, care ne va permite sa afisam oamenilor mai multe postari care duc in pagini care se incarca rapid pe dispozitive mobile, pentru a ne asigura ca oamenii isi vor petrece mai mult timp citind continut cu adevarat relevant pentru ei", explica reprezentantii Facebook.
Ce pagini pot pierde trafic
In principiu, traficul pierdut in urma acestor schimbari de algoritm Facebook poate fi identificat in Analytics ca referral traffic. Atentie insa! Nu toate site-urile vor fi afectate, ci doar cele care sunt identificate in mod particular cu incarcare greoaie pe device-uri mobile.
Doriti sa imbunatatiti experienta vizitatorilor site-ului dvs.?
Expertii in marketing digital de la
Fokus Digital Services va pot ajuta cu cele mai utile trucuri.
Pentru a ajuta proprietarii de website-uri sa evite scaderea traficului in perioada imediat urmatoare, cei de la Facebook aduc si o serie de sfaturi interesante, care sa ajute la imbunatatirea vitezei de incarcare a site-urilor, dar si pentru a le face mai prietenoase (sau optimizate corect) pentru mobile:
- reducerea redirecturilor din landing page-uri
- comprimarea fisierelor pentru reducerea timpului de incarcare pe dispozitivele mobile
- imbunatatirea timpului de raspuns al server-ului, poate chiar prin testarea simultana a mai multor regiuni de gazduire/hosting.
- eliminarea redarii scriptului java
- publicarea unui continut unic, de calitate, informatii relevante pentru profilul cititorilor
- renuntarea la informatiilor nefolositoare din site, care nu fac altceva decat sa il supraincarce si sa ingreuneze viteza de incarcare
- optimizarea imaginilor prin reducerea dimensiunii la care sunt incarcate
Sursa:
Newsroom.fb.com
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro