Romanii, donatori de ocazie prin sms
donatiismsromanicampanii prin smscampanii de strangere de fonduri
Ce poti face cu un sms? Sa comunici, sa fii informat, sa donezi. Ultima dintre ele a devenit o adevarata moda in materie de manifestare a spritului civic si solidaritatii romanilor. Peste doua milioane de euro s-au strans numai in 2010 de pe urma donatiilor prin sms.
Campaniile de strangere de fonduri in scop umanitar realizate prin sms au prins cel mai bine la publicul din Romania. In ultimii trei ani, prin astfel de campanii s-au strans nu mai putin de 4,5 milioane de euro. Motivul? Donatia prin sms este o forma foarte comoda de sprijinire a unei cauze, in mare pentru ca nu implica un drum pana la banca si completarea de formulare, nu este costisitoare, dat fiind faptul ca se limiteaza de regula la suma de 2 euro, iar plata efectiva se face odata cu factura de la mobil.
Donatiile prin sms implica insa acordul companiilor de telefonie mobila, care selecteaza foarte riguros cauzele care merita sustinute in acest fel.
"Anual, primim pana la doua sute de solicitari de numere pentru campanii de strangere de fonduri, insa multe dintre ele nu indeplinesc conditiile de alocare a numarului. Cel mai important aspect pentru succesul unei astfel de campanii este existenta unui plan media foarte bine pus la punct, in special pe TV si radio", explica Angela Galeta, project manager in cadrul departamentului de CSR al Vodafone.
Astfel, in 2008, compania a derulat 11 campanii de donatii prin sms, in 2009, 21, iar anul trecut, 36.
Cu toate acestea insa, oricat de generosi se vad romanii in propria oglinda, reprezentantii ONG-urilor spun ca donatiile individuale sunt rara avis pe la noi. Singurele ocazii in care cetatenii isi manifesta generozitatea fiind in cadrul campaniilor foarte puternic mediatizate si a evenimentelor de amploare, gen calamitati naturale.