Cotitura istorica in constructia de autostrazi din Romania!
autostrada a3autostrazi romaniainfrastructura romania
Agitatie mare printre specialistii in infrastructura, care au fost anuntati ca, in sfarsit, se urnesc lucrurile pe o portiune din autostrada A3! Ei, si ce veste mai buna puteam primi tocmai acum, cand nimeni nu mai tragea vreo licarire de speranta ca pana la sfarsitul anului se va reusi nu un kilometru, ci barem un metru de autostrada?
Iata insa ca guvernantii, maharii de la CNADNR si constructorii au pregatit o surpriza de zile mari, demarand “agresiv” lucrarile pe santierul autostrazii A3 Transilvania, dintre Targu Mures si Campia Turzii. Iar strategia care va reprezenta cu siguranta o cotitura in istoria constructiei de autostrazi din Romania zilelor noastre a fost deja aplicata pe tronsonul din zona Ungheni - Aeroportul International Targu Mutres si care ajunge pana la Iernut.
In total, lucrarea va avea cinci loturi si deja s-a pornit la treaba la doua dintre acestea. Numai ca, surpriza, este vorba doar de “lucrari incipiente” de organizare a santierului, dupa cum recunosc chiar cei implicati in constructia autostrazii Transilvania. Adica, altfel spus, se planteaza toaletele ecologice pentru muncitori! Eveniment care, nu-i asa, trebuie tratat cu tam-tam-ul mediatic de rigoare! Asa ca poate ar fi fost necesar ca sa fie invitati mai multi ministri, poate si ambasadori ai tarilor occidentale, reprezentanti ai firmelor de transport si simpli contribuabili, ca sa asiste la taierea panglicii la inaugurarea primei cabine WC de plastic pusa pe marginea viitoarei autostrazi!
Lasand gluma la o parte, cu toate aceste “lucrari incipiente” vestile nu sunt deloc bune. Pentru ca, pur si simplu, inca se asteapta eliberarea autorizatiilor de constructie! Iar cei de la CNADNR se lamenteaza inca pe unde pot ca ei nu pot inainta din cauza unei pesteri aflate in apropierea viitoarei autostrazi si unde si-au gasit lacas mai multi lilieci!
Si pentru ca ironia sa fie si mai amara, lungimea totala a autostrazii care inca bate pasul pe loc de atata amar de vreme este de 56 de kilometri! Asa ca, daca se vor realiza cate cinci-sase kilometri pe an, tot va dura un deceniu pana ce va fi finalizata. Bineinteles, asta fara a lua in calcule surparile care, la noi, vin “la pachet” cu constructia, dupa cum bine a demonstrat-o precedentul de la Orastie. Si uite cum aproape ajungi la concluzia ca mai bine nici nu s-ar apuca de ea…