5 semnale pe care le transmiteti involuntar la locul de munca
comportament la locul de muncasemnaleperceptie sociala
Daca aveti cumva impresia ca la locul de munca sunteti judecat doar dupa calitatile personale, va inselati. Perceptiile umane sunt complexe si este posibil ca prin simpla atitudine sau prin comportamentul dumneavoastra sa trimiteti anumite semnale celor din jur, fara sa va dati seama de acest lucru.
Alison Green de la "Business Insider" evidentiaza 5 din semnalele cele mai comune pe care le poate transmite comportamentul dumneavoastra la locul de munca:
Colegii frecventati
Putin conteaza calitatea muncii dumneavoastra, daca frecventati colegi reputati pentru delasarea lor fata de munca sau care sunt cunoscuti pentru faptul ca se plang constant. Conform proverbului "
Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti", veti fi asimilat lor si vi se vor atribui aceleasi atitudini si comportamente. Invers, daca va petreceti timpul cu colegii cei mai devotati din companie, vi se vor atribui aceeasi atitudine si aceeasi etica pozitiva.
Ora de plecare
Daca sunteti genul care sta cu ochii pe ceas pentru a pleca exact la terminarea programului de lucru, trebuie sa va asteptati sa nu fiti privit ca fiind foarte dedicat muncii dumneavoastra. Dar nici atitudinea opusa, de a face nenumarate ore suplimentare, nu este neaparat vazuta in mod pozitiv: se poate crede ca postul pe care-l ocupati este supradimensionat pentru dumneavoastra si ca nu va descurcati sa faceti fata tuturor sarcinilor. Cel mai bine este deci sa ramaneti flexibil in legatura cu orarul de lucru si sa plecati de la munca aproximativ in acelasi timp cu cea mai mare parte a celorlalti angajati.
Tinuta
"Imbracati-va pentru functia pe care o doriti, nu pentru cea pe care o aveti". Este posibil ca pentru postul dumneavoastra sa fie tolerata tinuta sport, in blugi si tricou, dar daca nu adoptati felul in care se prezinta angajatii de la nivelurile superioare va fi greu sa-si imagineze cineva ca ati putea avea aceleasi responsabilitati ca si ei. Colegii v-ar vedea mai usor conducand echipe, coordonand un proiect important sau ocupandu-va de clienti daca ati adopta o tinuta office.
Comportamentul in timpul sedintelor
Daca aveti o atitudine pasiva in timpul sedintelor, se poate trage concluzia ca nu prea aveti cu ce sa contribuiti sau ca va pasa prea putin pentru a dori sa veniti cu o idee. Mai rau, daca in acest timp va verificati e-mail-urile sau contul de Facebook, se va putea considera cu temei ca nu va simtiti implicat in privinta companiei. Incercati, deci, sa participati daca puteti si, cel putin, manifestati-va atentia fata de schimbari.
Decorarea biroului
Daca biroul dumneavoastra este lipsit de orice decoratie, aceasta poate sugera ca va simtiti ca si cum n-ati fi decat in trecere si ca sunteti in cautarea unui alt post. At fi mai bine sa incercati sa decorati peretii cu o litografie sau cu o opera artistica, dar evitand o eventuala supraincarcare. Intr-adevar, daca biroul dumneavoastra ar fi incarcat de fotografii, de obiecte si de figurine, ati da impresia ca atentia vi se concentreaza mai mult pe aceste lucruri decat pe munca dumneavoastra. De asemenea, biroul trebuie sa fie ordonat, pentru a evita sa dati impresia ca sunteti dezorganizat si neingrijit.