PREMIILE OSCAR 2020: Lista marilor castigatori
premiile oscar 2020oscarlista castigatorilorparasitefilmepremiicinematografie
Duminica seara a avut loc cea de-a 92-a editie a Premiilor Oscar, cele mai prestigioase distinctii oferite in industria cinematografiei mondiale.
Premiul pentru cel mai bun film, cel mai prestigios trofeu al serii, a fost acordat filmului sud-coreean ”Parasite”. Este o premiera a Premiilor Oscar, aceasta fiind prima productie cinematografica ce primeste aceasta distinctie, desi limba vorbita in film nu este engleza.
Pe langa Oscarul pentru cel mai bun film, pelicula “Parasite” a fost premiata si cu alte distinctii. "Parasite" a fost cel mai premiat film al galei, castigand patru trofee: cel mai bun film cel mai bun regizor cel mai bun film strain cel mai bun scenariu original.
Pe lista nominalizarilor la categoria cel mai bun film se aflau:
-
”Ford vs Ferrari”
-
”The Irishman”
-
”Jojo Rabbit” ”Joker”
-
”Little Women”
-
”Marriage Story” ”1917”
-
”Once Upon a Time… in Hollywood”
-
”Parasite”
"Parasite" a mai fost premiat si inainte de Oscaruri. Pelicula a primit Globul de Aur pentru film intr-o limba straina si doua premii BAFTA pentru scenariu original si pentru film in alta limba decat engleza.
Premiile Oscar 2020: Lista completa a castigatorilor:
-
Cel mai bun film: "Parasite”
-
Cel mai bun regizor: Bong Joon-ho ("Parasite”)
-
Cel mai bun actor in rol principal: Joaquin Phoenix ("Joker”)
-
Cea mai buna actrita in rol principal: Renee Zellweger ("Judy”)
-
Cel mai bun actor in rol secundar: Brad Pitt ("Once Upon a Time… in Hollywood”)
-
Cea mai buna actrita in rol secundar: Laura Dern ("Marriage Story”)
-
Cel mai bun lungmetraj international: "Parasite” (Coreea de Sud)
-
Cel mai bun lungmetraj de animatie: "Toy Story 4”
-
Cea mai buna scenografie: "Once Upon a Time… in Hollywood”
-
Cel mai bun scenariu adaptat: "Jojo Rabbit” (Taika Waititi)
-
Cel mai bun scenariu original: "Parasite” (Bong Joon Ho si Han Jin-won)
-
Cea mai buna imagine: "1917”
-
Cel mai bun montaj: "Ford v Ferrari”
-
Cea mai buna coloana sonora: "Joker” (Hildur Gudnadóttir)
-
Cel mai bun cantec original: "I’m Gonna Love Me Again” (compus de Elton John pentru filmul "Rocketman”)
-
Cel mai bun montaj de sunet: "Ford v Ferrari”
-
Cel mai bun mixaj de sunet: "1917” Cele mai bune efecte vizuale: „1917”
-
Cel mai bun machiaj/ cea mai buna coafura: „Bombshell”
-
Cele mai bune costume: "Little Women” Cel mai bun scurtmetraj animat: „Hair Love”
-
Cel mai bun scurtmetraj de fictiune: "The Neighbors’ Window” Cel mai bun lungmetraj documentar: "American Factory”
CTP, despre lungmetrajul "Parasite": Regizorul sud-coreean Bong Joon-ho reuseste sa creeze un sentiment inclasabil, ceea ce este un lucru foarte greu de creat in arta
Criticul de film, Cristian Tudor Popescu, a reactionat la faptul ca Oscarul pentru cel mai bun film a ajuns la pelicula "Parasite", spunand ca acesta era filmul lui preferat si ca performanta inregistrata de regizor in acest film este una greu de atins in arta.
"Parasite” este un film sud-coreean care reuseste sa se adreseze Europei de Vest si Americii. E bazat pe o idee europeana, pe ideea transformarii temporare a sclavilor in egalii stapanilor lor sau chiar sa ajunga ca sclavii sa fie serviti de stapanii lor. Este ideea vechii sarbatori grecesti ateniene, Cronia, idee preluata apoi de antichitatea romana, in sarbatoarea numita Saturnalia. Transpunerea ei cinematografica este de o originalitate remarcabila. Modul in care cei din clasa de jos se insinueaza in clasa stapanilor ca niste paraziti este surprinzator, original si memorabil.
Apoi, in partea a doua a filmului, finalul in special, foarte violent cu scene sangeroase care m-au dus cu gandul la spectacole desfasurate de la sfarsitul secolului 19 pana in anii `60, in Paris. Acolo se intamplau astfel de lucruri pe scena care duceau spectatorii pana la voma sau pana la excitatii sexuale, sentimente foarte puternice, create de ceea ce se intampla pe scena, mult sange, dezmembrari, decapitari. Acest lucru reuseste Bong Joon-ho sa il creeze, un sentiment inclasabil.
Sentimentele sunt in general cunoscute - iubire, ura - ele sunt clar definite. E foarte greu sa creezi in arta un sentiment inclasabil, or asta face Bong Joon-ho. Am sesizat acest sentiment inclasabil pentru ca violenta nu este violenta pur si simplu acolo. Ea are un ecart mic, dar prezent in fiecare din acele scene violente, care oscileaza intre plans, ras, cadere pe ganduri in fata unei drame sociale.
Performanta lui este internationalitatea acestui film. Il poate intelege orice locuitor al planetei, chiar daca nu are subtitrari.
Este foarte expresiv cinematografic. Imaginile vorbesc, sunt atat de expresive, incat aproape ca nu lasa rest pentru dialog, pentru vorbe. Ar fi putut sa fie un film mut, un film nevorbitor. Nu era nevoie sa auzim ce spun personajele”, a declarat Cristian Tudor Popescu.
Citeste si:
Oscarul pentru cel mai bun film merge la noi toti