Netflix forteaza cu 30 de milioane de dolari obtinerea celui mai ravnit premiu Oscar
La cea de-a 91-a editie a premiilor Oscar, care va avea loc duminica, 24 februarie, la Dolby Theater din Los Angeles, platforma de straming Netflix tinteste obtinerea premiului pentru cel mai bun film din competitie cu pelicula "Roma", regizata de Alfonso Cuaron.
Daca va izbuti sa obtina cel mai ravnit Oscar, Netflix va intra in istoria cinematografiei, devenind prima platforma de streaming care obtine recompensa suprema la Hollywood.
"New York Times" a scris ca productia filmului "Roma" ar fi costat in jur de 15 milioane de dolari, iar pentru promovarea filmului Netflix ar fi pus la bataie o suma dubla: 30 de milioane.
Campaniile de marketing si lobby desfasurate de Netflix in favoarea filmului "Roma" i-au avut in centrul atentiei pe cei 7902 de membri ai Academiei Americane de Film de votul carora depinde obtinerea premiului.
De fapt, cursa pentru Oscar a filmului produs de Netflix a inceput cu alegerea cu mare grija a subiectului si alinierea acestuia la ceea ce a devenit, in ultimii ani, un "must" al peliculelor oscarizabile: corectitudinea politica.
"Roma" spune povestea unei femei mexicane, care lucreaza ca menajera in locuinta unei familii burgheze din Mexic. Femeie, mexicana, servitoare, trimitere limpede catre contestatul zid al lui Donal Trump, totul a fost ales cu mare grija.
Regizorul Alfonso Cuaron este si el mexican - un alt punct strategic castigator. Cuaron a fost nominalizat de mai multe ori la premiile Oscar si a primit unul, in 2014, pentru regia filmului "Gravity".
Pana acum, Netflix a izbutit un parcurs impecabil cu "Roma": filmul a obtinut deja, anul acesta, premiul BAFTA (echivalentul britanic al premiilor Oscar) pentru cel mai bun film, iar Alfonso Cuaron a primit Globul de Aur pentru regie.
Pentru a derula campaniile de lobby si marketing, Netflix a angajat cel mai bun si, totodata, cel mai scump om de pe piata: Lisa Taback, o profesionista formata in preajma producatorului Harvey Weinstein, careia i se datoreaza, in mare parte, succesele unor filme precum "The King's speech", "The Artist" sau "Spotlight", toate oscarizate.
Sursa foto: pexels.com