Romanii merg cel mult 1 km pana la farmacie. Consiliului Concurentei vrea sa schimbe modul de analiza a cazurilor din comertul cu produse farmaceutice
distanta farmaciestudii concurentaobiceiuri romanicomert medicamente
Consumatorii se orienteaza catre farmaciile situate in proximitate, fiind dispusi sa parcurga pe jos maximum un kilometru, pentru a achizitiona medicamentele si suplimentele alimentare de care au nevoie, arata un studiu al Consiliului Concurentei.
Ca urmare, autoritatea de concurenta considera ca trebuie actualizat modul de analiza a cazurilor de pe piata comercializarii produselor farmaceutice si parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul consumatorilor, dar si al companiilor de pe aceasta piata.
In prezent, Consiliului Concurentei defineste piata geografica in cazul comertului cu amanuntul de produse farmaceutice si parafarmaceutice ca o zona delimitata de o raza de 3 kilometri in jurul farmaciei tinta.
In ultimii ani, insa, numarul de tranzactii pe aceasta piata a inregistrat o majorare semnificativa si, in acelasi timp, a crescut densitatea farmaciilor in aria de 3 kilometri.
Astfel, in cadrul analizelor pe care urmeaza sa le efectueze, Consiliul Concurentei va lua in considerare toate farmaciile existente pe o raza de un kilometru in jurul farmaciei tinta, in acest fel, adaptand modul de definire a pietei relevante geografice la noul context.
Consiliul Concurentei invita partile interesate sa trimita observatii si puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pietei relevante geografice la adresa de e-mail bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro, pana la data de 15 ianuarie 2021.