Primaria Bucuresti face 70 de kilometri de piste pentru biciclisti
piste biciclistibiciclisti bucurestisubventii bicicletevouchere biciclete
Se vede cu ochiul liber ca tot mai multi bucuresteni, cei mai multi tineri, se deplaseaza cu bicicleta. Dupa ce le-a acordat bucurestenilor subventii de 500 de lei pentru a-si cumpara biciclete, acum Primaria Municipiului Bucuresti extinde reteaua de piste.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti” - Traseu 1- Piata Victoriei - Bulevardul Aviatorilor - Bulevardul Beijing - Strada Nicolae Caramfil - Soseaua Pipera - Strada Alexandru Serbanescu Bulevardul Aerogarii - DN1- Piata Presei Libere-Soseaua Kiseleff- Bulevardul Constantin Prezan.
Potrivit Primariei Bucuresti, proiectul a fost aprobat cu 37 de voturi pentru si 12 abtineri. Au votat pentru 24 de consilieri PSD, 6 consilieri PNL, 3 consilieri PMP si 4 consilieri ALDE, iar 12 consilieri USR s-au abtinut.
Citeste si:
Primaria Bucuresti incepe distribuirea voucherelor pentru biciclete
Potrivit proiectului, se va realiza o retea de piste pentru biciclisti care insumeaza circa 70 de kilometri, precum si legarea acesteia pe principalele directii N-S si E-V cu o retea de acces de circa 27 de kilometri.
Pistele vor fi realizate pe 34 strazi cu o lungime de 7,7 kilometri, urmand a fi amplasate si 6 parcari publice pentru biciclete.
In implementarea proiectului se va adopta o latime a caii de rulare pentru biciclisti de 1,5 metri (pentru un singur sens), pentru spatiul de siguranta vertical se recomanda o inaltime minima de 2,5 metri, iar, la trecerile pe sub pasaje si tuneluri, de 3,5 metri.
Potrivit raportului de specialitate, printre obiectivele stabilite se numara:
- Integrarea Municipiului Bucuresti in reteaua europeana pentru ciclisti – drumuri verzi – Retea Metropolitana de Trasee Cicloturistice,
- Promovarea a tuturor tipurilor de deplasare urbana: mersul la serviciu si deplasarea in interes de serviciu, curier urban rapid sau chiar servicii publice pe bicicleta ca factor de eficienta economica, cumparaturi, turism pe baza centrelor de inchiriere, relaxare, sport,
- Cresterea sigurantei traficului ciclistilor si a pietonilor pe arterelor de circulatie existente,
- Diminuarea efectelor poluarii aerului asupra mediului si sanatatii populatiei, cauzate de emisiile de gaze de esapament,
- Incadrarea emisiilor in valorile - limita admisa la nivel european, pentru aerul ambiant. Incadrarea emisiilor in valorile - limita admisa la nivel european, pentru aerul ambiant.
Citeste si:
Primaria Bucuresti va avea program propriu de reabilitare termica a blocurilor
Traseele pistelor de biciclisti vor fi amplasate in principal pe platforma comuna cu partea carosabila, sau, acolo unde ele exista si profilul transversal permite, pe platforma comuna cu trotuarul pietonal.
Valoarea proiectului este de 1,3 milioane de euro (inclusiv TVA), iar durata de executie este de 4 luni.