Piata serviciilor medicale private creste constant datorita numarului tot mai mare de apelanti
piataserviciimedibus 2013esantioanerespondentibucuresticalculator
Analizand dinamica apelantilor la serviciile medicale private atat in Bucuresti cat si in Provincie, se observa faptul ca, daca in anul 2009 aproximativ 57% dintre persoanele intervievate declarau ca au apelat la acest tip de serviciu, anul acesta procentul lor a depasit 80%.
In ciuda prelungitei crize economice care continua sa afecteze bugetele romanilor, trendul crescator al apelarii la servicii medicale in regim privat s-a mentinut de-a lungul anilor (de la 56,9% in 2009 atat in Bucuresti cat si in Provincie – orase +100.000 locuitori, la 85,6% - Bucuresti – respectiv 80,9% - Provincie - in 2013), principalele motive fiind urmatoarele:
- expansiunea continua a clinicilor si cabinetelor medicale private precum si a laboratoarelor si spitalelor private concomitent cu marirea capacitatii acestora de a trata pacientii;
- profesionalismul si amabilitatea personalului, precum si dotarea tehnica a clinicilor/spitalelor private;
- dificultatile financiare si starea precara a sistemului public de sanatate.
Analizand, in cele ce urmeaza, tipologiile de accesare a serviciilor medicale in regim privat in intervalul 2012 – 2013 putem observa ca, pentru aproximativ o treime dintre respondentii din Bucuresti (31,8%), acest lucru inseamna exclusiv apelarea la o clinica medicala privata
Provinciei (orase +100.000) aceeasi sintagma presupune pentru 27,7% dintre persoanele intervievate mersul atat la o clinica medicala cat si la un cabinet medical si nu in ultimul un laborator privat de analize.
In acest context, piata serviciilor medicale private (exceptand abonamentele medicale si serviciile stomatologice) a cunoscut de asemenea o crestere constanta de-a lungul anilor ajungand in 2013 in jurul valorii de 131 milioane € in Bucuresti (81 milioane € in 2009) si la aproximativ 176 milioane € in Provincie (orase + 100.000 locuitori) (de la 105 milioane € in 2009).
Studiul MEDIBUS este o cercetare sociologica cantitative realizata in anual in orasele mari (peste 100.000 locuitori) si in municipiul Bucuresti si care vizeaza prospectarea pietei medicale din sectorul privat. Am urmarit evolutia acestei piete incepand cu anul 2004 avand posibilitatea, de-a lungul timpului, sa demonstram validitatea intregii metodologii, prin conformitatea rezultatelor cu realitatile pietei.
Studiul MEDIBUS 2013 a fost realizat prin tehnica intervievarii telefonice asistata de calculator (CATI) in Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori. Populatia tinta a fost constituita din persoanele adulte (18 - 65 ani inclusiv).
In realizarea studiului MEDIBUS 2013 au fost folosite doua esantioane distincte, reprezentative: unul in Bucuresti (800 respondenti) si unul in provincie - orasele cu peste 100.000 locuitori (800 respondenti), marja de eroare fiind ±3,46%.