Ministerul Sanatatii a lansat o noua campanie de promovare a vaccinarii: Copilaria, cel mai frumos cadou
campanie vaccinarevaccinare copiicampanii unicef
Ministerul Sanatatii impreuna si UNICEF in Romania au lansat, astazi, campania de promovare a vaccinarii "Copilaria, cel mai frumos cadou".
Campania are drept scop informarea parintilor si a publicului larg despre importanta si beneficiile vaccinarii, care salveaza milioane de vieti anual in intreaga lume.
"Continuarea campaniilor de informare si de recuperare a vaccinarii este imperios necesara, in conditiile in care vietile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeola.
Scopul acestor campanii este de a informa parintii despre beneficiile vaccinarii pentru a alege sa isi proteje copiii in cunostinta de cauza, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinarii copiilor conform Programului National de Vaccinare.
Mizam pe sprijinul presei pentru ca aceasta campanie sa beneficieze de cat mai multa vizibilitate", a declarat Sorina Pintea, ministrul Sanatatii.
Copilaria, cel mai frumos cadou este o campanie integrata, ce va fi prezenta pe posturile de televiziune, in presa scrisa si in online, cu o componenta outdoor.
Ambasadorii nationali ai UNICEF in Romania, precum si alti lideri de opinie vor sprijini acest demers.
"Vaccinurile sunt sigure si eficiente. Parintii si tutorii trebuie sa fie informati despre beneficiile vaccinurilor si despre locurile unde isi pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea sa le ofere acestora cel mai frumos cadou: copilaria.
In Romania, campaniile nationale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinala trebuie imbunatatita. Absenta vaccinarii duce la reaparitia unor boli ce pot fi usor prevenite prin aceasta masura", a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF in Romania.
Campania este sustinuta si de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS).
Copilaria, cel mai frumos cadou este o continuare a campaniilor door-to-door de informare si recuperare vaccinala realizate anul trecut de Ministerul Sanatatii in parteneriat cu OMS si UNICEF in mai multe comunitati vulnerabile din judetele Mehedinti si Bacau.
Campaniile door-to-door de informare si vaccinare vor continua si in 2019, avand in vedere rezultatele foarte bune obtinute in cadrul celor desfasurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastica a numarului de imbolnaviri de rujeola si au protejat astfel viata copiilor, dand de asemenea un semnal la nivel national cu privire la importanta vaccinarii.