Licitatie pentru 106 de ambulante necesare Serviciului de Ambulanta Bucuresti. Valoarea estimata a proiectului: 40.039.300 lei fara TVA
licitatie ambulantelicitatii pmbambulante sabif
Primaria Municipiului Bucuresti a transmis spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) licitatia privind achizitionarea celor 106 ambulante, destinate dotarii Serviciului de Ambulanta Bucuresti.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 14 mai 2018. Anuntul va fi publicat si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
La solicitarea Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov (SABIF), Municipalitatea urmeaza sa achizitioneze 89 de ambulante de tip B, destinate interventiei de urgenta si transportului medical asistat al pacientilor si 17 ambulante tip C, destinate urgentelor medicale cu prioritate maxima si transportului medical asistat al pacientului.
In functie de gravitatea cazului, ambulantele tip B pot fi utilizate in acordarea primului ajutor calificat sau in acordarea asistentei medicale de urgenta. In dotarea acestora vor exista defibrilator semiautomat sau manual, precum si medicamentele necesare resuscitarii si acordarii asistentei medicale de urgenta.
Referitor la ambulantele de tip C, acestea vor fi dotate cu echipamente, materiale si medicamente de terapie intensiva. Echipajul acestui autovehicul este condus obligatoriu de un medic special pregatit. In categoria ambulantelor de tip C intra si autovehiculele care transporta nou-nascutii aflati in stare critica.
Citeste si:
Maternitatea Bucur renaste in alt loc
Potrivit caietului de sarcini, primele 74 de ambulante urmeaza a fi livrate in primele 7 luni de la semnarea contractului, urmand ca in termen de 12 luni sa fie livrate toate cele 106 ambulante. Ulterior, ambulantele vor fi puse la dispozitia SABIF, ramanand in proprietatea Primariei Municipiului Bucuresti. Garantia acestora, conform caietului de sarcini, este de minimum 4 ani sau 300.000 km, iar mentenanta va fi asigurata de catre furnizor.
Valoarea estimata a intregului proiect este de 40.039.300 lei fara TVA, sumele necesare fiind cuprinse in totalitate in bugetul pentru anul 2018 al Municipalitatii.
Avand in vedere valoarea echipamentelor, aceasta achizitie se incadreaza la procedura de licitatie deschisa on-line cu finalizare prin etapa de licitatie electronica.
Innoirea si suplimentarea numarului de ambulante la nivelul Capitalei sunt necesare din cauza vechimii parcului auto existent la acest moment in dotarea SABIF, deficiente care creeaza probleme mari in plan operativ dar si din punct de vedere financiar, prin cresterea costurilor cu intretinerea si repararea lor.
Ultima achizitie de ambulante la nivelul Ministerului Sanatatii a fost efectuata in urma cu 3 ani, atunci cand SABIF a primit o singura ambulanta.
In prezent, SABIF are in dotare 108 ambulante de urgenta, din care 68 au durata de folosinta depasita, multe dintre ele defectandu-se zilnic.
In aceste conditii, capacitatea operativa a SABIF este cu mult diminuata, cu implicatii negative asupra acoperirii Municipiului Bucuresti, asupra timpului de raspuns la urgente si, implicit, asupra calitatii asistentei medicale asigurate populatiei.
In septembrie 2017, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat hotararea nr. 392/28.09.2017 privind Acordul de principiu pentru achizitionarea ambulantelor pentru SABIF, ca urmare a solicitarii facute de aceasta institutie.