Companiile alimentare din SUA au renuntat la 6,4 trilioane de calorii
sanatatecaloriisuacompaniicoca colavanzari produse alimentare
Unele din cele mai mari companii alimentare din SUA au redus caloriile produselor lor cu pana la 6,4 trilioane, potrivit unui nou studiu. Analiza sponsorizata de Robert Wood Johnson Foundation arata ca intre 2007-2012, companiile au redus numarul caloriilor produselor lor cu 78 unitati/persoana pe zi.
78 de calorii echivaleaza cu o prajitura sau un mar; guvernul american estimeaza ca o masa zilnica ar trebui sa aiba in jur de 2.000 calorii.
Angajamentul din 2010, asumat de 16 companii - printre care General Mills Inc., Campbell Soup Co., ConAgra Foods Inc., Kraft Foods Inc., Kellogg Co., Coca-Cola Co., PepsiCo Inc. si Hershey Co. - a fost acela de a reduce un trilion de calorii pana in 2012 si 1,5 trilioane calorii pana in 2015.
Dr. James Marks, directorul Grupul de Sanatate al Robert Wood Johnson Foundation, a declarat ca este multumit de rezultate, dar companiile "trebuie sa mentina reducerea caloriilor, asa cum au promis si exemplul lor trebuie sa fie urmat si de alte entitati".
Marks a mai spus ca eforturile companiilor de a vinde portii mai mici - 100 calorii/pachet la gustarile obisnuite si doze de suc mai putin indulcite - au contribuit la reducerea numarului de calorii.
Companiile implicate in demers fac parte dintr-o coalitie industriala a producatorilor alimentari, denumita Healthy Weight Commitment Foundation, care doreste sa combata obezitatea, o boala tot mai frecventa in Statele Unite ale Americii.
Lisa Gable din cadrul HWCF spune ca rezultatele studiului "depasesc orice asteptare".
Gable a declarat totodata ca aceste companii si-au atins scopul prin mobilizarea comuna, dar si prin rivalitate, incercand sa lanseze produse tot mai sarace in calorii.
Studiile de piata arata ca multe din produsele mai sanatoase le-au depasit in vanzari pe cele traditionale. "Asistam la o schimbare majora pe piata din SUA", a conchis Gable.