Cel mai cunoscut producator de bauturi carbogazoase din lume devine insa mai “verde” si primii care se vor bucura de noul sortiment sunt argentienii. Gigantul a lansat Coca-Cola Life, o cola indulcita cu stevie dulce.
Noul produs are un ambalaj verde si este imbuteliat in sticla reciclabila PlantBottle. Sticla este realizata in proportie de 30% din materiale rezultate din plante si poate fi reciclata.
Noua bautura are 108 calorii la o sticla de 600 ml – situandu-se intre Coca-Cola, care are 250 calorii si Diet Coke, cu zero calorii.
“Coca-Cola Life este primul suc de la Coca-Cola care este indulcit cu zahar si stevie dulce; noua bautura aer un gust delicios si un numar scazut de calorii”, precizeaza Coca-Cola pe site-ul sau argentinian.
Cea mai mare companie producatoare de sucuri carbogazoase din lume a folosit stevia in cazul a 45 de produse, printre care Vitaminwater Zero si Fanta Select, dar niciodata la productia Coca-Cola.
Nu exista o data la care produsul va fi disponibil si pe alte piete. In ultima vreme, companiile au lansat asemenea bauturi cu numar redus de calorii, precum Pepsi Next si Dr Pepper 10, dar acestea nu au castigat o cota de piata apreciabila.
Coca-Cola si Pepsi utilizeaza stevia dulce, o planta din Paraguay, de cativa ani de zile, la productia de sucuri necarbogazoase si bauturi cu gust de fructe.
In mai 2013, CEO-ul PepsiCo, Indra Nooyi a declarat ca stevia nu a functionat bine la bauturile cu cola, chiar daca Pepsi Next, vandut in Australia, are in componenta planta amintita. Pepsi Next, vandut in alte piete si in SUA, foloseste fructoza din sirop de porumb si alti indulcitori artificiali. Cea mai recenta bautura a Coca-Cola a fost lansata la scurt timp dupa ce producatorul a lansat o sticla de cola din gheata.
Aceasta este disponibila doar in Columbia si a fost proiectata “eco-friendly”, astfel incat sa se topeasca, in timp ce bautura este consumata, insemnand ca respectivul consumator nu va arunca sticla la gunoi sau mai rau, pe unde apuca.
FoodBeast a precizat insa ca aceste sticle nu sunt igenice, deoarece gheata absoarbe praful si germenii din jurul sau. Coca-Cola nu este insa prima companie care foloseste gheata in campaniile sale de promovare.
In aprilie, 7Up a instalat un automat de bauturi pe strazile din Buenos Aires, Argentina, denumit Melting Machine. Acesta era confectionat din gheata si se topea, in timp ce trecatorii cumparau doze de suc. Oamenii au fost invitati sa “ghiceasca” momentul in care ultima doza va fi extrasa din automat, inainte ca acesta sa se topeasca sub razele soarelui.