Cat de departe sunt dispusi sa mearga romanii pentru a-si cumpara medicamente?
farmacii romaniafarmacii proximitatepiata farma romania
Consiliul Concurentei va schimba modul de analiza a cazurilor de pe piata comercializarii produselor farmaceutice si parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul consumatorilor si al companiilor de pe aceasta piata.
Cand va analiza piata relevanta, autoritatea de
concurenta va lua in considerare toate farmaciile existente pe o raza de un kilometru in jurul farmaciei tinta.
Pana acum, piata geografica, in cazul comertului cu amanuntul de produse farmaceutice si parafarmaceutice, era definita ca o zona delimitata de o raza de 3 kilometri in jurul farmaciei tinta.
Consiliul Concurentei a comandat un sondaj pentru a constata schimbarile aparute in comportamentul consumatorului atunci cand achizitioneaza produse din farmacii.
Pe baza datelor si informatiilor obtinute in cadrul sondajului, Consiliul a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului catre farmaciile situate in proximitate, fiind dispusi sa parcurga pe jos maximum un kilometru pentru a achizitiona medicamentele si suplimentele alimentare de care au nevoie.
De asemenea, in ultimii ani, numarul de tranzactii pe aceasta piata a inregistrat o majorare semnificativa si, in acelasi timp, a crescut densitatea farmaciilor in aria de 3 kilometri, luata in considerare pana acum.
Ca urmare, autoritatea de concurenta a considerat ca trebuie actualizat modul de analiza a cazurilor de pe piata comercializarii produselor farmaceutice si parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptand modalitatea de definire a pietei relevante geografice la noul context.
Definirea pietei relevante este un instrument de identificare si de stabilire a granitelor in care se exercita concurenta intre companii, scopul principal fiind de a identifica constrangerile concurentiale cu care se confrunta acestea.