TOP 7: Cum mananca sefii ficatii angajatilor
sefiangajatideciziimanageriresurse umanemesaje
Chiar si sefii buni reusesc uneori sa-si scoata din sarite angajatii. La randul lor, sefii ineficienti fac acest lucru in fiecare zi. Iata sapte modalitati mari si late prin care managerii "mananca ficatii" angajatilor, fara vreun avertisment preliminar.
1. Sefii care organizeaza evenimente "sociale" la care angajatii nu vor/nu pot sa participe
Angajatorii presupun in mod frecvent ca angajatii ar fi atrasi de evenimentele organizate la birou (precum happy hours-uri sau petreceri de sarbatori) - astfel incat se simt jigniti atunci cand salariatii refuza sa participe. Cei mai multi angajati ar vrea ca seful sa le spuna exact cand este obligatoriu si cand nu trebuie sa ia parte la asemenea sindrofii, decat sa sustina ca sunt "optionale" si apoi sa ii penalizeze pe cei care au stat acasa. Sefii trebuie sa stie ca nu toti angajati vor sa socializeze cu restul colegilor. Daca sunteti angajator si solicitati angajatilor sa participe la asemenea evenimente, menite sa le construiasca "moralul", s-ar putea sa obtineti un efect invers.
2. Sefii care ii obliga pe angajati sa doneze bani in scopuri umanitare
Angajatorii cuprinsi de bunavointa ii obliga pe angajati sa doneze bani in scopuri caritabile si chiar monitorizeaza nivelul lor de implicare. Donatiile umanitare sunt benefice, dar participarea trebuie sa fie strict voluntara, atat oficial, cat si neoficial. Nu e treaba sefului cum isi cheltuieste banii angajatul sau.
3. Sefii care ii suna pe angajatii care se afla in concediu
Foarte multi sefi se comporta ca si cum angajatii lor ar fi niste sclavi, care trebuie sa fie disponibili mereu, chiar si in concediu. Astfel, nu ezita sa ii contacteze si in aceasta perioada rezervata relaxarii personale. Companiile care apeleaza la asemenea metode odioase nu vor reusi sa isi pastreze angajatii valorosi, odata cu trecerea timpului, deoarece oamenii talentati au multe alte optiuni si nu vor sta intr-un mediu care nu respecta vietile lor private.
4. Sefii care organizeaza sedinte fara sfarsit
Nu este nimic mai agonizant decat sa stii ca ai un termen limita de respectat si sa te afli prins intr-o sedinta lunga si inutila. Multi angajati au spus ca irosesc timp pretios in cadrul unor sedinte care nu au o agenda sau scopuri clare. Ar fi preferat sa lucreze la birou.
5. Sefii care nu iau decizii dificile
Unii manageri evita sa rezolve problemele de performanta. De exemplu, un sef care se teme de conflict ar putea ezita sa faca observatii angajatilor, in timpul unui proiect; ca urmare, va fi nemultumit de produsul final. Cei mai buni manageri stiu ca treaba lor este sa rezolve problemele, nu sa le evite si ca munca nu este "o luna de miere".
6. Sefii care nu lasa locul altora
Uneori, un manager este atat de obsedat de scaunul sau, incat nu vrea sa il lase pentru altcineva. Astfel, conduce unele proiecte doar pentru a le conduce si nu reuseste sa le materializeze. In cazul esecului, se ajunge la o confuzie generala, in care responsabilitatea este pasata de la unul la celalalt, ca un cartof fierbinte.
7. Sefii care ii lasa pe angajati sa ghiceasca, nu le spun verde in fata ce au de zis
Unii sefi sunt prea politicosi sa poarte o conversatie dificila, dar nu trebuie sa lase un angajat sa piarda un mesaj important. Cand un manager apeleaza la zaharel si acopera tot mesajul intr-o glazura, angajatii vor fi derutati, in privinta asteptarilor lui. Cei mai multi angajati prefera discutiile directe, astfel incat sa stie ce au de facut.