Studiu: Companiile care isi respecta angajatii au profituri mai mari
studiucompaniiresurse umaneangajatisefimanagement
Ati auzit vreodata de modelul Service Profit Chain? Angajatii fericiti sunt cheia succesului. Cheia profitului. In anii '90, cativa profesori de la Harvard au publicat cartea "The Service Profit Chain - How Leading Companies Link Profit and Growth To Loyalty, Satisfaction and Value".
Potrivit acestui model de business, invocat de Forbes, liderii care isi respecta angajatii (si ii onoreaza) vor inregistra profituri mai mari. Aceasta reprezinta o abordare total diferita, fata de obisnuita inclinatie spre mirosul banilor. Capitalul uman este insa indispensabil.
Modelul identifica angajatii unei companii ca fiind cel mai de pret activ, alaturi de clientii ei. Recompensa financiara reprezinta o cale. Iata pasii care ar trebui urmati:
1. Gaseste si angajeaza cea mai potrivita persoana pentru locul de munca respectiv;
2. Furnizeaza o cultura cu valori inalte si un sistem care sa sustina angajatii in companie;
3. Asigura-te ca angajatii tai sunt fericiti si productivi;
4. Asigura-te ca angajatii sunt fericiti si se ocupa cu deschidere de clienti;
5. Clientii multumiti vor recompensa compania ta prin devotament, care se traduce in venituri si profituri mai mari.
La polul opus se situeaza managerul care angajeaza oamenii nepotriviti pentru jobul nepotrivit, intr-o cultura corporatista la fel de nepotrivita. Acesta critica si intimideaza angajatii. Salariatii, la randul lor, se poarta urat cu clientii si afacerea se duce pe apa sambetei. Astfel, compania are parte de o imagine cat se poate de proasta.
Angajatii servesc companiile. Companiile servesc angajatii?
Regula de aur este una si buna: poarta-te cu angajatii tai asa cum ai vrea sa se poarte ei cu tine. Angajatii sunt incantati de activitatile, valorile si programele firmei, nu doar de salariul lunar.
1. Angajatii vor sa cunoasca viziunea, misiunea si planurile companiei pentru care lucreaza;
2. Angajatii detesta schimbarile saptamanale de viziune;
3. Angajatii apreciaza comunicarea cu managerii, cu sefii, fie ca e vorba de lucruri bune sau care trebuie indreptate;
4. Angajatii vor sa stie exact ce au de facut;
5. Angajatii vor un salariu decent, care sa le asigure stabilitatea;
6. Angajatii vor sa fie laudati pentru performantele lor si sa stie ce asteptari trebuie sa intruneasca;
7. Angajatii vor sa detina instrumentele necesare indeplinirii obiectivelor;
8. Angajatii detesta micromanagementul;
9. Angajatii cauta sa se identifice cu o anumita cultura, care sa fie recunoscuta, respectata si recompensata;
10. Angajatii se asteapta sa fie incadrati intr-un mediu dominat de incredere si corectitudine;
11. Angajatii vor sa duca o viata echilibrata;
12. Oportunitatea educarii/promovarii este esentiala pentru angajati.
Daca seful indeplineste aceste asteptari, angajatii se vor simti respectati si vor fi foarte dornici sa dea tot ce este mai bun la locul de munca, in fiecare zi.
Angajatii fericiti respecta clientii. Clientii recompenseaza compania lor preferata prin achizitii constante, nu o data pe luna. Clientii isi aduc si prietenii ca sa cumpere. Cercetarile arata ca simpla corelatie one-to-one intre doi angajati multumiti de jobul lor aduce beneficii neasteptate.
Cei mai buni sefi isi inteleg angajatii si stiu ca ei sunt motorul afacerii. Acest atribut este rezervat insa celor mai vrednici dintre antreprenori, care cunosc tainele conducerii.
Sursa foto: Flickr, Ahmad Alhomaid