Studiu: Ce spune un birou dezordonat despre posesorul sau
birouristudiiordinedezordinecreativitatetraditie
Jeff Bezos. Tony Hsieh. Steve Jobs. Cu totii aveau birouri dezordonate. Bill Gates si Elon Musk se situeaza la polul opus, fiind foarte preocupati de aspectul locului lor de munca.
Inainte de a alege pe cine sa imiti, in cariera ta de antreprenor sau manager, tine cont de urmatoarele studii.
Ordinea de pe biroul tau poate influenta modul in care tu - si angajatii tai - lucrati, spun cercetatorii. Potrivit unui studiu recent, realizat de Kathleen D. Vohs de la Universitatea din Michigan, la inceputul lui 2013, ordinea si dezordinea la locul de munca au consecinte diferite asupra psihicului angajatilor detasati la birou.
Astfel, cercetatorii au realizat trei experimente pentru a analiza impactul locurilor de munca dezordonate si inguste, in raport cu traditionala cultura corporatista. In primul experiment, participantii au stat la un birou dezordonat sau ordonat, unde au fost pusi sa rezolve un chestionar fara sens. Dupa ce au definitivat munca, subiectii au fost rugati sa aleaga intre un pranz sanatos - precum un mar sau o portocala - sau junk food sau sa doneze o mica parte din banii "de buzunar" in scopuri caritabile.
Savantii au descoperit ca angajatii de la birourile "curate" au fost mai predispusi sa aleaga o masa sanatoasa sau sa doneze ceva bani in scopuri caritabile, decat colegii lor, care au fost detasati la birourile dezordonate.
"Curatenia dintr-o incapere ii determina pe oameni sa faca exact lucrurile la care te asteptai. Fata de participantii din incaperile dezordonate, ei au donat mai multi bani in scopuri umanitare si au ales un mar, in defavoarea unui hamburger", au spus autorii studiului.
In al doilea experiment, cercetatorii i-au rugat pe participantii de la ambele birouri, atat "murdare", cat si "curate", sa gaseasca numarul maxim de intrebuintari pentru o minge de ping pong. Rezultatul? Participantii de la birourile dezordonate au venit cu idei mult mai originale decat colegii lor, care au stat la birouri imaculate. Daca firma isi doreste angajati supusi si calculati, trebuie sa mizeze pe cei care mentin un birou curat. Pe de alta parte, daca pariaza pe creativitate si originalitate, un birou dezordonat nu strica nimanui, mai ales celor cu idei deosebite!
"Ca sa fii creativ, trebuie sa te detasezi de cultura, ordinea, valoarea traditionala si sa "imbratisezi" un mediu de lucru mai dezordonat, dominat de surprize si neliniste", au concluzionat autorii studiului citat.