Sa ne asteptam la revolutia locurilor de munca?
program flexibilcompaniiprogramul de lucru flexibilmotivarea angajatilorprogram de munca flexibil
In multe tari europene a crescut deja numarul companiilor care ofera un program de lucru flexibil sau pauze de masa de doua ore, timp in care angajatii au vreme sa ajunga acasa si sa ia masa in familie. In functie de domeniu, astfel de schimbari sunt posibile, insa nu sunt de ajuns doar factorii care tin de industrie pentru a permite schimbarea.
Disponibilitatea angajatorului, increderea ca schimbarea va insemna o productivitate crescuta, motivarea angajatilor si alte aspecte intra in categoria factorilor care influenteaza o decizie in acest sens.
Recent, Daniel Florescu, managing director la Kinnarps, companie suedeza care furnizeaza mobilier de birou pentru companii, a declarat pentru
Zf.ro ca in cinci ani de zile "biroul va fi pretutindeni", facand referire la un grad de mobilitate mult mai mare al angajatilor:
"In cinci ani vor lipsi birourile asa cum le stim, daca ne uitam la cafenelele din centrul Bucurestiului deja vedem o multime de tineri lucrand pe laptop. Biroul va fi pretutindeni. Un studiu facut de Kinnarps in tarile din vestul Europei arata ca peste 30% din europeni pot fi gasiti pe telefon sau pe e-mail 24 de ore din 24. Modul in care lucram s-a schimbat cu totul."
In general, unele dintre cele mai mari si avansate schimbari in aceasta privinta sunt facute de companii precum Google sau Facebook unde sediile permit o structura lejera cu facilitati diverse (locuri de dormit, spatii de recreere, bucatarii indoors, spatiu de joaca pentru copiii angajatilor etc.).
Posibilitatea unui angajat de a lucra de oriunde, in domeniul in care acest lucru se poate realiza, ar trebui sa fie deja un vis devenit realitate. Pentru angajator, in multe cazuri, astfel de optiuni ar trebui sa fie sinonime cu o reducere de costuri. Cu toate acestea, pe termen lung, exista doua posibilitati pentru companiile care aleg sa le ofere angajatilor un program de munca flexibil: angajatii, deja motivati si fideli valorilor companiei, vor dovedi o eficienta crescuta sau, nemotivati, vor da randament scazut.
Exista, totusi, si o a treia situatie in care programul de lucru flexibil ar putea creste motivarea angajatilor, numai ca doar acest aspect nu va fi suficient. Alte lucruri care tin de transparenta intre nivelurile organigramei, increderea acordata angajatilor, beneficii corecte in raport cu volumul de munca etc. sunt factori esential in acest proces de fidelizare.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online