Recrutarea personalului pentru compartimentul financiar
financiarmanagementpersonal
Recrutarea personalului pentru compartimentul financiar
Recrutarea personalului este activitatea prin care identificam persoanele cu acele abilitati solicitate de posturile vacante, dar si de atragere a acestora in cadrul societatii.
Pentru a gasi personalul potrivit pentru fiecare post in parte, puteti apela la angajatii actuali ai firmei care pot fi mutati sau promovati pe postul vacant. Utilizarea surselor interne de recrutare prezinta o serie de avantaje evidente pentru compania dvs., si anume:
- candidatul cunoaste mai bine compania;
- candidatul este motivat;
- compania cunoaste mai bine candidatul.
Dar utilizarea acestei surse de recrutare atrage dupa sine si o serie de dezavantaje cum ar fi afectarea negativa a moralului candidatilor.
Totodata, pentru ocuparea unui post mai puteti apela si la piata fortei de munca (sursa externa de recrutare). Alegerea unei metode de recrutare depinde in primul rand de costurile implicate de procesul de recrutare, dar si de natura muncii de efectuat.
Dintre metodele de recrutare a personalului amintim:
- publicarea de anunturi in cadrul companiei dvs., prin care anuntati posturile vacante in departamentul dvs., precizand denumirea postului, conditiile de selectie pe care trebuie sa le indeplineasca, nivelul orientativ al salariului.
Anunturile de angajare trebuie sa cuprinda informatii utile candidatilor, si anume:
- profilul postului: analist financiar, economist etc.;
- conditiile de munca: munca de birou, deplasari pe distante scurte sau medii etc.;
- evolutia carierei: precizati daca exista posibilitati de promovare si in cĺt timp;
- nivelul de scolarizare: studii medii, superioare etc.;
- responsabilitatile postului: planificarea, coordonarea si controlul activitatii financiare a companiei, cooperarea cu managementul companiei in vederea stabilirii bugetului de venituri si cheltuieli si a gasirii solutiilor financiare optime, intocmirea raportarilor financiare saptamanal catre managementul organizatiei, crearea si implementarea procedurilor financiare interne, coordonarea activitatii financiare la nivelul organizatiei, incheierea bilantului si a balantelor contabile pe perioade determinate de timp, predarea la timp si in mod corect si corespunzator a declaratiilor financiare, in conformitate cu legislatia romaneasca etc.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Resurse umane