Imbratisarile la locul de munca ar putea inlocui strangerea de mana?
imbratisarilocuri de muncasalutmuncabiroucompanii
Indiferent de ce am spune, imbratisarile la locul de munca sunt nepotrivite sau dimpotriva, ar putea reprezenta o intampinare calduroasa a colegilor tai, scrie AolJobs. Cu exceptia situatiei in care compania respectiva interzice imbratisatul la locul de munca, acest aspect va depinde doar de tine.
Tine insa minte ca exista unele reguli, privind "imbratisarile" la job, care ar putea inlocui strangerea de mana, conform unor specialisti. Mai exact, "riscam" sa ne salutam cu "Yo!" si o imbratisare colegiala, in stilul rapperilor americani.
Cultura companiei si nivelul tau de confort - Daca lucrezi intr-o companie conservatoare, ar fi bine sa ramai fidel acelor reguli - apeleaza la o strangere ferma de mana si evita imbratisarile. Daca oamenii se imbratiseaza in mod constant, ca si cum s-ar reuni dupa pierderea unei rude apropiate, identifica nivelul de confort si nu ezita sa descurajezi aceasta "prietenie", daca nu vrei sa fii imbratisat. Desigur, daca te simti "hartuit" de cultura imbratisarilor la job sau de o persoana anume, poti consulta biroul de HR.
Tipuri de imbratisari - Aici discutam despre 3 tipuri de imbratisari: imbratisarea "ursului", imbratisarea laterala si imbratisarea rapida. Orice imbratisarea prea lunga nu reprezinta un moment de normalitate, mai ales la locul de munca, spun specialistii. Daca tu esti "agresorul", asigura-te ca nu sari calul. Evita orice imbratisare care poate fi socotita agresiva sau pasionala; pastreaza o limita clara in acest sens.
Daca esti cel care isi imbratiseaza colegii, analizeaza limbajul corpului lor - Ei bine, unii nu se simt in largul lor, atunci cand sunt imbratisati la locul de munca. Totusi, mai ales daca esti seful echipei, nu te pot refuza (si aici ti se poate aprinde un beculet: Hartuire sexuala!). Fii atent la limbajul trupului colegilor si colegelor pe care le imbratisezi cu simpatie. Daca ei vor sa iti stranga mana, in loc sa te imbratiseze si ii apuci "ca un urs", o sa te aventurezi pe un teren minat. Nu infiinta un mediu toxic de munca, prin afectiunea ta exagerata.
Pe cine imbratisam. Si pe cine nu - Chiar si atunci cand esti un tip prietenos, este bine sa eviti imbratisarea subordonatilor. In unele cazuri, poti modifica natura unei imbratisari, intr-o strangere neutra, care sa pastreze totusi o distanta. Morala? Chiar si o imbratisare "laterala" poate parea nepotrivita.
Situatii exceptionale - Chiar daca imbratisarea colegilor nu este o idee buna la locul de munca, exista situatii in care se accepta, mai ales cand feliciti sau consolezi pe cineva. De exemplu, daca un coleg a castigat un premiu urias sau o promovare mult visata sau se retrage din companie, poti folosi o imbratisare. Totusi, pentru unii, o strangere de mana va fi mai mult decat suficienta. O alta situatie tine de aflarea unor vesti proaste; atunci poti imbratisa o persoana in semn de consolare, de empatie. Cel mai bine este insa sa apelezi la cuvinte si sa oferi o anumita distanta, in loc sa imbratisezi respectiva persoana, aflata in suferinta.
Concluzii? Evitati imbratisarea colegilor/colegelor la locul de munca, spun cei de la AolJobs. Acuzatiile de hartuire sexuala pot fi la un pas distanta si ceea ce tu consideri o expresie nevinovata a afectiunii poate parea un act de agresiune, in ochii altora.