Inainte de a trimite un CV abreviat, merita sa iei in seama limitarile acestuia; mai mult, trebuie sa cuprinzi in 140 de caractere si intreaga experienta pe piata muncii.
"Nu imi imaginez cum poate cineva sa expuna experienta in campul muncii in doar 140 de caractere", spune Sai Pradhan, headhunter si director in cadrul Trufflepig Search, bazat in Hong Kong. "Stiu ca oamenii ii spun in zilele noastre "elevator pitch", dar unii scriu prea mult. Puteti miza pe o introducere, insotita de un link spre CV-ul d-vs".
Termenul twesume (compus din "Twitter" si "resume") a castigat teren incepand cu 2011, dupa ce a aparut intr-un articol de-al lui Sean Weinberg despre site-ul Mashable. Weinberg a co-fondat website-ul RezScore, care le permite utilizatorilor sa "incarce" propriile CV-uri si sa primeasca un "scor" in functie de un algoritm bine stabilit.
In anii urmatori, CV-ul de 140 de caractere a fost laudat de unii specialisti, ca fiind o forma de rezumat social media.
Anul trecut, firma de venture capital din SUA Union Square Ventures si cativa jucatori tehnologici din SUA au inceput sa accepte linkuri de la candidatii prezenti in spatiul virtual - care activeaza pe bloguri si au cont de Twitter - in locul CV-urilor traditionale.
La inceputul acestui an, seful companiei tehnologice americane Enterasys, Vala Afshar, a anuntat ca va lua in considerare CV-urile trimise prin intermediul Twitter pentru o functie de strateg social media, oferind un salariu generos. Toti candidatii ar fi urmat sa foloseasca hashtag-ul #socialCV si sa aiba peste 1.000 de followeri pe Twitter.
Afshar spune ca a revizuit sute de candidati si a selectat 15 pentru interviurile fata in fata. Pradhan este entuziasmata de acest gen de CV, dar spune ca nu poate inlocui forma clasica a CV-ului de angajare. Pentru ea, profilul actualizat de pe LinkedIn este mult mai util.
Totusi, o prezenta web este extrem de importanta. Firma internationala de advertising Ogilvy & Mather cauta un candidat pentru functia de director al echipei sale de social media din Hong Kong, folosind "metoda CV-ului de 140 de caractere".
Pentru antreprenori, Twitter este doar una din multele platforme cu potential in zona resurselor umane. Aceleasi principii se aplica si in cazul comercializarii de bunuri; candidatii experimentati stiu "sa se vanda", sa obtina un job mult sperat.
"In trecut, singura modalitate prin care puteai obtine influenta in domeniul tau era sa vorbesti la conferinte si sa trimiti zeci de CV-uri tiparite", spune Pradhan. "In prezent, poti avea un blog. Poti incarca un continut relevant pentru audienta. Poti genera followeri pentru tine insuti. Este o modalitate de construire a credibilitatii".
Oricat de moderne ar fi aceste platforme, Pradhan ii sfatuieste pe candidati sa nu renunte la vechile metode de identificare a unui loc de munca: "Nimic nu se compara cu o intalnire personala, cu o strangere de mana sau cu urmatoarea fraza: "Chiar vreau sa lucrez cu dumneavoastra". Aici ajungem. Dincolo de experientele online, succesul lor trebuie sa se traduca in viata reala".