Cele mai importante criterii pentru recrutarea angajatilor ideali
recrutarecandidatangajat
Lasand la o parte asteptarile nerealiste, intotdeauna exista omul potrivit pentru job-ul potrivit.
In ultima perioada, procesul de recrutare si selectie a candidatilor s-a specializat, pentru a putea raspunde noilor transformari si provocari din mediul HR. Insa, indiferent de industria in care activeaza compania sau de nivelul de specializare solicitat pentru postul respectiv, exista anumite criterii de recrutare care sunt valabile in orice imprejurare.
Asadar, inainte de stabilirea cerintelor specifice pentru posturile vacante din cadrul organizatiei, tineti cont de aceste principii clasice:
1. Cunostintele si experienta nu se demodeaza niciodata
Chiar daca unii candidati dau dovada de un potential exceptional, este important sa poata dovedi ca au cunostintele necesare pentru postul respectiv. Cheltuielile suplimentare pentru instruirea unui proaspat angajat si timpul acordat formarii profesionale de la zero nu sunt dezirabile pentru nicio companie.
In plus, posturile de management necesita o anumita experienta in asumarea responsabilitatilor. Leadership-ul este natural, dar managementul presupune experienta.
2. Calitatile personale influenteaza activitatea profesionala
Cel mai competent candidat se poate dovedi un angajat slab, daca nu are suficiente calitati personale pentru sustinerea abilitatilor sale pe plan profesional. De la cerinte de baza, precum manierele si comunicarea cu ceilalti, pana la capacitatea de a face fata stresului si de performa chiar si sub presiune, anumite calitati ce tin de caracter sunt esentiale pentru performanta profesionala.
3. Motivarea este motorul performantei
Cat de mult doreste candidatul acest post? Cat de implicat este in domeniul/industria postului respectiv? Daca gradul de interes nu este foarte mare inca de la inceput, e greu de crezut ca va creste in timp. Angajatii de care aveti nevoie sunt cei motivati sa obtina succesul profesional.