Ce trebuie sa faci pentru a-i motiva pe angajatii tai?
angajaticarieramuncarecunoasterelocuri de muncastudii
Angajatii tai sunt "avocatii" companiei si realizeaza legatura esentiala dintre afacere si clienti; este important sa ii inspiri si sa ii motivezi, atunci cand vin la munca. Satisfactia angajatilor reprezinta un element cheie pentru dobandirea succesului in afaceri. Ce trebuie sa faci pentru a-i motiva pe angajatii tai? Uimitor sau nu, banii nu sunt neaparat cel mai fericit stimulent. Iata ce au descoperit cei de la Rypple.
1. In ciuda climatului financiar actual, tot mai multi angajati cauta noi oportunitati de cariera, dincolo de actualul lor loc de munca. Numarul acestora a crescut considerabil fata de cel inregistrat in anul 2008.
2. Legea Yerkes-Dodson: Exista un nivel optim de stimulare, la care actiunile sunt executate in mod corespunzator. Deviatia de la acest nivel conduce la scaderea performantei angajatilor. Ce inseamna asta? Cand salariul este prea mic, angajatii sunt prea nemultumiti, deoarece traiesc modest si nu se mai concentreaza asupra muncii lor. Cand salariul este prea mare, angajatii sunt prea entuziasmati si nu se mai concentreaza asupra muncii lor. Simplu ca "buna ziua"!
3. Un studiu realizat de specialistii Federal Reserve Bank din Boston arata ca recompensele financiare mari pentru anumite joburi, care presupun mai degraba analiza, decat forta fizica, conduc la performante mai modeste.
4. Angajatii din toata lumea vaneaza acele oportunitati prin care sa isi puna in valoare talentele, sa isi dezvolte cariera si sa urmeze traininguri specializate. Aceste elemente sunt mai importante decat banii, pentru multi dintre ei.
5. Despre nevoia de a fi remarcat: Intr-un studiu recent, 78% dintre angajatii intervievati au declarat ca RECUNOASTEREA este principalul factor motivant in cariera lor. 69% dintre angajati au spus ca ar munci mai mult, daca stradania lor ar fi apreciata. 52% dintre acestia nu sunt multumiti de nivelul de recunoastere oferit de angajator. 49% dintre angajati spun ca vor parasi actualul loc de munca, pentru a gasi un alt job, in care sa le fie recunoscuta valoarea. De asemenea, 39% dintre angajati nu se simt apreciati la locul de munca.
6. Acelasi studiu al celor de la Rezerva Federala americana arata ca angajamentul este cel mai mare "motor" de motivare pentru angajati, mai presus decat banii. Ce inseamna acest angajament? 78% dintre angajati ar recomanda produsele si serviciile companiei lor. 70% dintre acestia considera ca inteleg foarte bine nevoile clientilor. Totodata, 58% spun ca actualul loc de munca le permite sa propuna cele mai originale idei.
7. PERICOLELE LIPSEI ANGAJAMENTULUI LA LOCUL DE MUNCA: 18% dintre angajatii dezinteresati submineaza succesul colegilor lor. 72% din actuala forta de munca (SUA) considera ca duce lipsa unui angajament in cadrul companiei. Din cauza angajatilor dezinteresati si "decuplati" de la mecanismul companiei pentru care lucreaza, America inregistreaza in fiecare an pierderi de productivitate in valoare de 370 miliarde dolari. Un angajat fara angajament este definit ca fiind un adevarat "zombie", care isi iroseste ziua de munca.
8. Totodata, 69% dintre specialistii in resurse umane spun ca angajamentul angajatilor va reprezenta o provocare extraordinara pentru companii, in urmatorii ani.
9. Cum puteti raspunde provocarii? Prin coaching - Sincronizarea talentului, interesului si nevoilor angajatilor cu obiectivele companiei tale. Prin relatii profesionale trainice - Construieste relatii profesionale de incredere cu angajatii. Prin dialog si comunicare - Incurajeaza discutiile cu angajatii, in cadrul carora sa fie rezolvate problemele companiei.