CAZUL APPLE: Ar trebui sa-i concediem pe angajatii care critica firma pe Facebook?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CAZUL APPLE: Ar trebui sa-i concediem pe angajatii care critica firma pe Facebook?
Apple poate concedia in mod legal un angajat care si-a varsat naduful pe Facebook, a stabilit un tribunal din Marea Britanie.
Samuel Crisp, angajat al magazinului Apple din Norwich, a postat pe Facebook o serie de comentarii furioase la adresa propriului telefon iPhone, a aplicatiilor si a altor aspecte legate de compania APPLE.
Profilul lui Crisp era unul privat, dar un "binevoitor" l-a denuntat la conducerea Apple. Apple l-a concediat pe Crisp, spunand ca remarcile sale au contravenit politicii companiei, care pedepseste comentariile negative referitoare la "Mar", propagate prin intermediul social media.
Acest caz este ultima ilustrare a conflictelor iscate intre angajati, angajatori si utilizarea instrumentelor social media in scopuri "neortodoxe", dar in litera legii (libertatea de exprimare reprezinta un drept al omului).
AMRC (American Medical Response of Connecticut) a concediat-o pe Dawnmarie Souza, dupa ce aceasta a divulgat pe Facebook un incident neplacut, numindu-si seful "GUNOI". Souza a dat in judecata compania, cu ajutorul institutiei NLRB (National Labor Relations Bureau), care s-a confruntat cu unul din primele cazuri de concediere pe motive de "social media".
Multi colegi au sustinut-o pe Souza. Reclamatia sa a fost solutionata in luna februarie – compania AMRC s-a angajat sa revizuiasca regulamentul privind protectia drepturilor angajatilor.
NLRB a stabilit ca aceasta concediere a fost ilegala, deoarece postarile pe Facebook intra sub incidenta "activitatilor protejate" de Actul Legislativ al Relatiilor de Munca. Documentul, supranumit si Actul Wagner, a fost elaborat cu mult timp inaintea aparitiei internetului, in 1935 si garanteaza dreptul angajatilor din sectorul privat sa comenteze liberi asupra salariilor, sigurantei si conditiilor de munca, fara teama de a fi disciplinati sau concediati. A ignorat Apple un asemenea document? Sau a aplicat in mod eronat propriul slogan..."think different"?
Actul Wagner este invocat in multe cazuri ale angajatilor care si-au varsat necazul pe Facebook sau alta retea sociala, fiind apoi demisi. Peste 100 de angajatori au fost acuzati de angajati ca apeleaza la metode severe, cand vine vorba de libertatea de exprimare, exercitata fie pe Facebook, fie la o ceasca de cafea. In multe circumstante, capitalismul "bate" in comunism, aplicand aceeasi cenzura.
Legea spune clar ca angajatii au voie sa discute intre ei, vizavi de aspectele muncii lor, problema fiind noile mijloace prin care realizeaza acest lucru – prin Facebook si Twitter.
Pe de alta parte, aceste cazuri de "social media rants" implica atat reputatia companiei (foarte importanta), cat si integritatea angajatului (la fel de importanta); mediul social media este unul persuasiv si poate functiona ca o arma de distrugere in masa a reputatiei. Asadar, se intrevede necesitatea unor mai bune practici si reguli, care sa multumeasca (aproximativ) pe toata lumea.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"