Ar trebui sa-i lasati pe angajatii dumneavoastra sa lucreze de acasa? Angajatorii raspund
angajatiacasaangajatoririscurifamilieceo
"Vreau sa permit angajatilor mei sa lucreze de acasa. La ce riscuri ar trebui sa fiu atent si cum le pot evita?", intreaba un angajator.
Lipsa interactiunii sociale
"Chiar daca birourile sunt dominate de un mediu de lucru galagios, ofera acea interactiune absolut necesara indivizilor. Cand ai angajati care lucreaza de acasa, incearca sa le furnizezi o varianta online de interactiune sociala, fie ca vorbim de o platforma de mesagerie, un chat room sau video call" - Tim Jahn, cofondator Entrepreneurs Unplugged
Productivitatea. Unde e productivitatea?
"Recent, i-am permis unei angajate sa lucreze de acasa, o zi pe saptamana; am invatat insa ca este mai potrivita la birou si asta tarziu, dupa cinci ani de colaborare. Riscul s-a referit la faptul ca nu am putut s-o vad zi de zi la birou, sa observ cat de eficienta este. Pastreaza fise cu performanta angajatilor, referitoare la munca de la birou si la cea de acasa" - Michael Sinensky, presedinte Village Pourhouse
Munca dupa ceas
"Orele de munca vor fi ajustate, uneori, de ziua in sine. In loc sa ma lupt cu morile de vant, am adaptat cultura corporativa si asteptarile de la angajati, in functie de realitatile curente. Nu m-am mai concentrat asupra orelor muncite, ci asupra rezultatelor - deadline-urile sunt cruciale. De asemenea, le-am spus angajatilor ca pot sa isi faca un program mai relaxat. Astfel, suntem mai productivi si mai putin stresati!" - Kent Healy, The Uncommon Life
Efectele muncii de acasa asupra colegilor
"Cei mai multi oameni se ingrijoreaza in legatura cu productivitatea angajatilor si modul in care aceasta va fi afectata, daca li se permite sa lucreze de acasa. Angajatii uita insa un lucru esential - care are un impact si mai mare - modul in care "naveta" ii va afecta pe ceilalti colegi si implicit echipa de conducere. Doar anumiti angajati pot lucra de acasa - cei disciplinati si cei care lucreaza la proiecte individuale" - Ilya Pozin, fondator Ciplex
Lipsa colaborarii naste monstri
"Unul din cele mai importante elemente ale succesului in afaceri este echipa. Sefii trebuie sa ii inspire pe angajati, sa ii incurajeze sa evolueze si sa creeze o atmosfera a realizarilor individuale si comune. Cand angajatii lucreaza de acasa, atmosfera se disipa, moralul scade si motivarea de asemenea" - Zach Cutler, fondator si CEO al Cutler Group
Lipsa ambitiei
"Nu este un secret faptul ca, atunci cand lucrezi de acasa, vei fi mai tentat sa tragi un pui de somn, in plina zi. Ambitia iti este insuflata de lider. Pastreaza legatura cu seful tau si treci macar doua zile pe saptamana pe la birou. Nu te plafona" - Ashley Bodi, cofondator Business Beware
Distractia e regina
"Elementele care iti vor distrage atentia sunt peste tot: vremea frumoasa, televizorul, copiii, animalutul de casa etc. Angajatii tai vor transforma o parte din casa lor in birou, care sa fie ferita de zgomot. Un loc in care sa se poata concentra. Acest birou trebuie respectat si de restul membrilor familiei" - Benjamin Leis, fondator Sweat EquiTees
Disponibilitatea e esentiala
"Angajatii care lucreaza de acasa pot fi mai greu de gasit. Ia-i de unde nu-s!" - Ryan Holmes, CEO HootSuite
Activitatea organizata
"Lucrul la domiciliu aduce avantaje uriase, te ajuta sa nu te "rodezi" prea tare. Un risc major e reprezentat de lipsa supravegherii imediate, de care "avem parte" la serviciu. In calitate de angajator, veti fi ingrijorat, cu privire la gradul de finalizare a unor proiecte si consistenta muncii angajatului "teleportat" - Nick Friedman, presedinte College Hunks Hauling Junk
Riscati sa pierdeti legaturile de comunicare
"Unul din lucrurile pe care le-am observat, in cazul unei afaceri bazate pe o echipa virtuala, este dificultatea mentinerii unui colectiv interconectat. La birou, poti sa adresezi direct o intrebare angajatului tau, fie ca ii dai un email, fie ca ii vorbesti in fata" - Nathalie Lussier, fondator si CEO al Nathalie Lussier Media