Angajati neproductivi? Sapte sfaturi pentru a rezolva problema
angajati neproductiviangajati delasatoriangajati lentiangajatorangajati neinspirati
Angajatii neinspirati, lenti sau care pur si simplu prefera sa stea degeaba sunt un mare pericol al afacerii tale. Iata sapte sfaturi care te vor ajuta sa eviti si sa rezolvi aceasta problema.
1. Angajeaza pe cine trebuie.
Cel mai sigur mod in care vei preveni aparitia angajatilor neproductivi in compania ta este sa nu ii angajezi. Intervieveaza cu mare atentie fiecare canditat pentru job-ul oferit si alege-l pe cel mai bun. Un angajat care este calificat si experimentat in domeniu, dar care se si potriveste politicii firmei, are sanse mult mai putine sa iti faca probleme.
2. Fii aproape de angajati.
Chiar daca ai biroul tau privat, incearca sa iti pastrezi un loc si printre ei. Daca vei sta printre angajati, ei nu isi vor permite sa stea degeaba. Nu intelege ca trebuie sa le fie frica de tine, dar trebuie sa ai respectul lor.
3. Stabileste obiective clare pentru angajati.
Echipa ta trebuie sa stie exact ce prioritati are, ce obiective si ce deadline-uri. Daca nu stabilesti clar aceste lucruri, s-ar putea sa apara delasarea in randul angajatilor.
4. Motiveaza-ti angajatii.
Dupa ce ai stabilit obiectivele, realizeaza un program de recompensare a personalului care va face performanta. Oamenii trebuie sa fie stimulati pentru a da tot ce este mai bun din ei.
5. Arata-le chestiuni legate de finantele afacerii.
Daca vei discuta cu angajatii tai despre castigurile si pierderile companiei, chiar daca nu este domeniul lor de activitate, acestia vor simti mai mult ca fac parte din echipa si ca muncesc si pentru ei, nu doar pentru firma.
6. Castiga-le increderea.
Un angajat care are incredere in seful lui va lucra intr-un mod mult mai eficient. Recunoaste-ti greselile, fii sincer in legatura cu faptul ca un anumit obiectiv va fi mai greu de atins, asculta-le problemele si arata-le putina simpatie.
7. Trateaza-ti angajatii ca pe niste oameni, nu ca pe niste roboti.
In momentul in care vei cunoaste cate ceva din viata personala a angajatilor, iti va fi mult mai usor sa ii motivezi. Totodata, fa-i sa se simta bine la lucru, trateaza-i ca pe niste fiinte umane ce sunt, nu ca pe niste masinarii fara suflet care iti aduc tie productivitate in afacere.