6 secrete ca sa transmiti incredere la interviul de angajare
jobinterviuincrederelimbajul corpuluigestica
La interviul de angajare conteaza foarte mult cum te prezinti in fata recrutorului. Limbajul trupului este extrem de important pentru ca poti transmite date importante despre tine prin gesturi, voce sau privire.
O trasatura fundamentala pe care angajatorii o cauta la candidatii veniti la interviu este siguranta de sine. Nimeni nu doreste sa selectioneze un candidat care se teme, sau nu are incredere in capacitatile sale. Potrivit Aol Jobs, sunt cateva "secrete" care te ajuta sa transmiti incredere la interviu:
Oglindeste-l pe recrutor
Specialistii in resurse umane recomanda sa adopti atitudinea celui care te intervieveaza. Studiile releva ca oamenii angajeaza persoane care sunt la fel ca ei. Astfel, tendinta expertilor HR este aceea de a selecta candidatii care seamana cel mai mult cu acestia, ca stil de a fi, ca modalitate de exprimare si ca gestica.
Deci, ar fi indicat sa ii transmiti mesaje recrutorului, prin limbajul corpului tau, pentru a-l convinge pe omul din fata ta ca esti persoana potrivita. Este necesar ca la debutul intreviului sa urmaresti cu atentie gesturile recrutorului si sa incerci sa-l imiti, insa intr-un mod cat mai subtil.
Scopul tau este de a-i acorda acestuia posibilitatea de a se simti bine, in largul sau, atunci cand vorbeste cu tine. De exemplu, daca zambeste intr-un anumit mod, foloseste acelasi zambet, sau daca adopta o anumita pozitie pe scaun, imita-l.
Controlul vocii tale este important
Vocea fiecaruia dintre noi poate crea reactii in mediul celor cu care discutam. Astfel, expertii sustin ca felul in care articulam sau modulam cuvintele este extrem de important in imprimarea unei impresii bune, la interviul de angajare.
O voce ferma, care pronunta corect toate cuvintele transmite siguranta si incredere in sine. Sub nicio forma nu trebuie sa lasi vocea sa-ti scape de sub control. Expertii de la Aol Jobs sustin ca este contraindicat sa vorbesti prea incet sau prea subtire, dar nici foarte tare sau strident.
Fii curajos si priveste-l in ochi pe recrutor
In contextul unei discutii, contactul vizual dintre cei doi participanti este un element foarte important in stabilirea primei impresii. Daca tu iti vei feri privirea si te vei uita intr-o alta directie atunci cand raspunzi intrebarilor, recrutorul din fata ta ar putea sa creada ca esti lipsit de incredere sau chiar nervos, la interviul pe care il sustii.
Fii curajos, priveste-l din cand in cand in mod direct si nu exagera. Asigura-te ca privirea ta se intalneste cu cea a acestuia, o data la cateva minute.
Pozitionarea pe scaun poate aduce succesul
Expertii sustin ca modul in care te vei pozitiona pe scaunul de interviu trebuie sa denote siguranta si lejeritate, si nu slabiciune sau teama. Cel din fata ta este instruit sa iti interpreteze gesturile si mimica, asa ca este recomandat sa te antrenezi inaintea interviului. Poti exersa pozitia pe scaun in fata unei oglinzi.
Trebuie sa stai cat mai drept, dar relaxat si trebuie sa eviti toate ticurile nervoase.
Zambeste cat mai des
Zambetul transmite incredere in sine si deschidere catre celalalt interlocutor. Daca vei zambi mai des, incepi sa te simti mai bine, vei capata incredere in tine si vei trasmite senzatia ca te bazezi in mod real pe capacitatile si abilitatile tale profesionale.
Altfel, daca vei ramane incruntat, ai putea sa transmiti starea ta de incordare si persoanei care te intervieveaza. De aici si pana la respingerea ta, nu este decat un mic pas!
Felul in care te porti la finalul interviului este foarte important
Se spune ca prima impresie conteaza, deoarece recrutorul isi poate face o parere despre felul tau de a fi, din primele minute ale discutiei. Cu toate acestea, este bine sa nu neglijezi nici iesirea din scena, la finalul discutiei cu specialistul HR.
Expertii tind sa-si aminteasca despre un candidat mai ales prin prisma ultimelor secunde ale intalnirii. Cand vei intui ca discutia se apropie de final, trebuie sa te pregatesti pentru o strangere de mana ferma si pentru o atitudine de invingator, lejera si destinsa.
Nu uita sa ii multumesti acestuia pentru discutie si sa iti repeti in gand : "eu sunt omul cel mai potrivit pentru acest job". Atitudinea ta poate juca un rol decisiv in obtinerea jobului!