5 competente care fac diferenta la interviul de angajare
resurse umaneinteligenta emotionalainterviu de angajarecompetentesimpatie
Daca sunteti supercalificat, aveti un CV bun, referinte bune si o prezentare excelenta, dar nu reusiti sa obtineti postul pe care il doriti, aceasta se explica probabil prin faptul ca nu stiti sa va faceti simpatizat. Inabilitatea unui candidat de a se face placut il poate face pe recrutor sa se indoiasca de capacitatea potentialului angajat de a se integra in echipa. Inteligenta emotionala este categoria de competente asociate cu aceasta capacitate de a parea simpatic. Miriam Salpeter de la US News and World Report prezinta 5 dintre aceste competente:
1. Etica muncii. Candidatul trebuie sa arate ca misiunea si viziunea companiei sunt importante pentru el si ca este gata sa faca eforturi suplimentare pentru a ajuta compania sa reuseasca. Una din modalitatile de a demonstra ca are aceasta dispozitie este sa dea exemple concrete de eforturi proprii acceptate in trecut pentru a contribui la reusita unui proiect.
2. Atitudinea pozitiva. Candidatul va prezenta cum a reusit sa-si motiveze colegii prin atitudinea lui pozitiva in experientele sale precedente. Este foarte important ca el sa apara surazator inca de la prima strangere de mana cu recrutorul si, daca nu este prea jovial din firea lui, sa faca un efort deosebit pentru a-si supraveghea atitudinea si intonatia vocii.
3. Competentele in comunicare. Interviul de angajare este evident momentul ideal pentru candidat de a-si demonstra competentele in comunicare. El trebuie deci sa se pregateasca atent pentru acea intrevedere.
4. Gestionarea timpului. Este vorba despre o competenta esentiala cautata de majoritatea angajatorilor. Candidatul trebuie sa fie pregatit sa arate cum gestioneaza prioritatile, cum deleaga unele sarcini si cum se asigura ca termenele stabilite sunt respectate.
5. Incredere in sine. Candidatul poate sa demonstreze increderea in sine prin modul in care se prezinta, inclusiv imbracamintea sa, modul de a strange mana recrutorului si felul in care vorbeste despre experientele anterioare. Chiar daca nu-i este tocmai la indemana, el trebuie sa actioneze ca si cum i-ar fi, mentinand contactul vizual atunci cand se adreseaza altora, ascultandu-si propria voce pentru a-i da un ton sigur si supraveghindu-si limbajul corpului (stand drept pe scaun, de exemplu).