4 tipologii de sefi pierde-vara
organizare activitatialocare timpdeadlineechipaconducere executiva
Simti ca lucrezi din ce in ce mai multe ore, dar munca ta nu are un impact proportional asupra afacerii tale?
Daca raspunsul este afirmativ, linisteste-te. Nu esti singurul in aceasta situatie. Un raport McKinsey privind timpul executivilor si realizat pe un esantion de 1.500 de sefi la nivel global arata ca "doar 9% dintre respondenti se considera "foarte multumiti" in ceea ce priveste alocarea timpului de pana acum. Mai putin de jumatate au fost "oarecum multumiti", o treime "activi multumiti", iar 52% dintre cei intervievati au fost ca felul in care si-au impartit timpul a avut un impact pozitiv asupra prioritatile strategice ale organizatiei".
McKinsey merge mai departe si noteaza cele patru modalitati principale prin care sefii devin mai dezechilibrati si nemultumiti de utilizarea timpului lor.
Arunca o privire mai jos:
1. Consumatorul online
Acest tip isi "petrece majoritatea timpului in biroul de comunicare prin e-mail si, ocazional, telefon", spune consultantul Aaron De Smet. Ai putea crede ca avansarea tehnologiei este vinovata pentru acest lucru, dar De Smet spune ca se comporta ca un narcoman. Anterior, acesta ar scrie note tot timpul.
Caracteristica lor cheie nu este dependenta de e-mail, ci increderea superioara in acest mod de comunicare, refuzul de a cunoaste oamenii fata in fata.
2. Calmul
"In chintesenta este un extrovertit", spune De Smet. O retea poate suna ca o mare calitate in ceea ce priveste un lider de afaceri, De Smet sustine ca "oamenii care nu fac parte din cercul lor de prieteni cu care isi petrece timpul vor avea dificultati in a lua legatura cu ei pentru nu sunt foarte receptivi la e-mail si sunt "ingropati" in sedinte". Indisponibilitatea este o parte a problemei, iar compania poate avea de suferit de pe urma lor.
3. Entuziastul
Este, mai degraba, "executivul a carui alocare de timp este inclinata mai mult spre comunicarea fata in fata cu organizatia si rapoartele directe", spune De Smet. Motivarea echipei este mare, dar "problema este atunci cand isi petrec mult timp alaturi de angajati si lasa deoparte clientii". Se bazeaza mai mult pe unirea echipei existente decat pe cautarea unor idei proaspete.
4. Pompierul
Isi doreste mai mult timp pentru a lucra la planuri mari, strategice, "dar sfarseste prin a petrece mult timp cu problemele care necesita atentie imediata. Rezultatul? O agenda plina de anulari". El are tendinta de a se ocupa personal de orice problema, chiar daca un alt membru al echipei s-ar putea ocupa de aceasta.