1. Scade nivelul de colaborare.
Companiile mici sunt ahtiate dupa inovatie si cele mai bune idei rasar din discutiile zilnice, la cafea sau in timp ce angajatii isi consuma sandwich-ul adus de acasa sau cumparat de la automatul fast food.
"Nu poti inlocui rezultatele antreprenoriale ale colaborarii personale", spune Nick Balletta, CEO-ul TalkPoint, o companie de webcasting din New York. Angajatii TalkPoint folosesc tehnologia avansata pentru a comunica in fiecare zi cu colegii, clientii si actionarii. "In calitate de proprietar al unei companii IT&C, ma tem ca nu cumva trei indivizi sa-si deschida o mare afacere intr-un garaj. E posibil sa fie trei garaje separate. Nu stii ce se poate intampla, atunci cand aduni oamenii la un loc intr-o camera".
2. Angajatul care lucreaza de acasa nu va mai sti in ce directie merge compania.
Strategia unei companii va functiona doar daca angajatii vor intelege exact in ce directie merg, precum si ce trebuie sa faca pe viitor, spune Cindy Lubitz, fondatorul si directorul inTalent Consulting, o firma de consultanta in resurse umane din Atlanta.
"Mayer a fost adusa la Yahoo pentru a salva o companie aflata in dificultate", spune Lubitz. "Din propria mea experienta cu organizatiile similare ca dimensiune, stiu ca este dificil sa mobilizezi pe toata lumea in acelasi sens, doarece un webinar sau o videoconferinta nu ofera mari oportunitati. In acest moment, angajatii Yahoo trebuie sa urmeze aceeasi cale".
3. Cultura companiei, un element vital.
Chiar daca problemele dintr-o companie pot determina o scadere a productiei, aceasta este compensata de relatiile profesionale care se dezvolta intre angajati. Acestia lucreaza cot la cot, pentru a indeplini un scop.
Nu poti sa ii motivezi pe oameni de la distanta", spune Balleta. "O mare parte din cultura organizationala se dezvolta la birou. De acolo se construieste o companie, de acolo porneste inovatia.
4. Angajatii slabi se vor putea "camufla" in munca de acasa.
Politica instaurata de Mayer la Yahoo va genera, cu siguranta, o serie de schimbari. "Angajatii care nu isi doresc intr-adevar sa fie acolo vor incerca sa se eschiveze in continuare", spune Balletta.