16 intrebari pe care nu ar trebui sa le adresezi angajatorului la finalul unui interviu
posturifunctiicomunicareintrebariresurse umaneangajatori
Cand te afli intr-o postura nefavorabila, exista probabilitatea ca angajatorul sa te intrebe: "Ai vreo intrebare pentru mine?"
Sa spunem ca te confrunti cu o asemenea provocare. Ei bine, poti trata situatia si ca pe o oportunitate, mai ales daca ti-ai facut temele si stii ca esti potrivit pentru acel job.
Trebuie sa te gandesti bine la fiecare raspuns oferit, astfel incat sa reflecte cunostintele tale referitoare la compania respectiva, etica ta profesionala, nivelul de profesionalism si interesul pentru functia respectiva.
"In cadrul primului interviu de angajare, trebuie sa te asiguri ca pui intrebarile corespunzatoare. Pune intrebari despre functia respectiva si compania; nu adresa intrebari care pot parea "autoservite" si dau impresia ca nu esti un jucator in echipa", spune Amy Hoover, presedintele TalentZoo.
"Singurul obiectiv al unui interviu este sa determini daca esti potrivit pentru companie si daca aceasta ar fi un mediu bun pentru tine. Restul problemelor si ingrijorarilor ar trebui solutionate in timpul negocierilor, dupa ce a fost inaintata o oferta de angajare", explica Hoover.
Iata 16 intrebari pe care ar trebui sa le eviti in timpul primului interviu, deoarece ti-ar aduce mai multe deservicii decat beneficii:
1) Cu ce se ocupa compania dvs?
2) Care va fi salariul meu?
3) Voi fi nevoit sa lucrez peste program?
4) Cand pot sa-mi iau un concediu?
5) Cand voi fi eligibil sa primesc o marire de salariu?
6) Cand voi putea beneficia de o promovare?
7) Voi avea propriul birou?
8) Ce se intampla daca nu imi place jobul sau colegii din echipa mea?
9) Voi avea un buget cu cheltuieli de serviciu?
10) Puteti sa-mi spuneti cate ceva despre viata dvs personala?
11) Pot sa dau telefoane personale in timpul programului de serviciu?
12) Verificati trecutul angajatilor?
13) Monitorizati email-urile sau traficul de internet?
14) Pot veni mai devreme sau mai tarziu, cat timp imi fac treaba?
15) Cum m-am descurcat?
16) Am obtinut sau nu postul?
Cea mai neinspirata decizie ar fi aceea de a nu pune deloc intrebari. "Este mai trist sa nu pui intrebari", spune Deborah Shane, un consultant in resurse umane.
"Acest lucru dezvaluie multe lucruri despre aptitudinile tale de comunicare, caracterul si increderea de care dispui; angajatorul o sa isi faca o impresie proasta despre tine", a mai precizat Shane.