1. Orientare spre actiune - Angajeaza oameni care vor sa actioneze, sa profite de oportunitati. Chiar daca sansele se pot solda cu esecuri, acestea reprezinta drumul spre succes si edifica increderea in sine, in timp ce genereaza noi si noi idei. Angajatii inerti nu vor genera profit pentru compania ta; in schimb, cei dinamici vor "alerga" ca albinutele.
2. Inteligenta - Inteligenta nu este un factor singular, dar reprezinta o fundatie puternica pentru succes. Desigur, poti angaja pe cine doresti, dar tine cont ca inteligenta trebuie sa existe, altfel iti vei petrece timpul pentru a-l ghida pe noul angajat in tainele unei profesii pe care ar fi trebuit sa o deprinda singur. Inevitabil, vei apela la micromanagement.
3. Ambitie - Angajatii pot sustine compania in aceeasi masura in care vor sa se ajute pe ei insisi pentru a dobandi o cariera profesionala de succes. Ambitia transforma o companie lenta intr-una inovatoare, incurajeaza dezvoltarea ideilor creatoare si genereaza deschidere in randul angajatilor.
4. Autonomie - Angajezi un om care poate duce o sarcina de munca la bun sfarsit, fara o monitorizare atenta. In calitate de detinator al companiei, ai propriile probleme de care trebuie sa te ocupi. In loc de 20 de intrebari pe ora, doresti finalizarea proiectului respectiv.
5. Aptitudini de lider - Acest angajat este foarte important pentru compania ta? Pentru viitorul acesteia? Aptitudinile de lider se dezvolta odata cu increderea in sine, cu succesul repetat si reconfirmarea valorii acestuia.
6. Incadrare culturala - Vei lucra in fiecare zi cu aceasta persoana? Angajatii se inteleg bine cu ea? Cand recrutezi, personalitatea poate face diferenta intre un angajat care nu va zabovi foarte mult in companie si unul de nota 11, care va aduce un plus de valoare.
7. Energie - Angajatii care vin zilnic la munca incarcati cu energie ii vor devansa rapid pe cei care gandesc negativ. Angajatii energici creeaza un mediu de lucru unic, dezvolta noi idei, recunosc valoarea celor din jurul lor.
8. Incredere - Increderea genereaza rezultate si incurajeaza angajatii sa isi asume riscuri, de care altii se feresc. Cele mai bune companii sunt foarte increzatoare in capacitatea lor de a furniza un produs sau serviciu superior si acest principiu incurajeaza o cultura bazata pe incredere.
9. Succesul - Un angajat va avea succes in compania ta daca a inregistrat realizari si in trecut. A ramas mult timp in cadrul unei companii? A intrunit scopurile companiei? Ce fel de realizari a avut? Daca vei analiza cum se cuvine CV-ul sau, il vei descifra in totalitate.
10. Onestitate - Un angajat poate avea toate talentele din lume, dar fara integritate si autenticitate, nu va putea realiza nimic grandios. Angajeaza oameni onesti, sinceri, altfel clientii se vor feri de compania ta si in final, vei falimenta.
11. Orientarea spre detalii - Atentia la detalii este cruciala si previne propagarea greselilor in compania ta. Angajatii orientati spre detalii sunt mandri de munca lor.
12. Modestia - Angajatii ideali stiu sa se laude prin munca depusa, nu prin vorbe inutile. Ei sunt modesti, nu se afiseaza in fata altora, dar ii devanseaza discret.
13. Munca si iar munca - Lucrurile mari nu pot fi realizate cu eforturi mici. Nu realizezi nimic, daca angajezi pur si simplu niste "robotei", de la 9 la 17. Fundatia unei companii se bazeaza pe capacitatea angajatorului de a recruta oameni orientati spre rezultate, care muncesc fara sa clipeasca.
14. Carisma - Angajatii trebuie sa fie carismatici, mai ales in relatia cu clientii. Business-ul nu este un concurs de frumusete si moda, dar angajatii prezentabili vor beneficia de mai mult gir din partea celorlalti. Profesionist si organizat.
15. Pasiune - Angajatii pasionati de munca lor iti vor spune ca "n-au muncit o zi in viata lor". In timp ce banii reprezinta, intr-adevar, o sursa de motivatie, asigura-te ca ai si un scop maret, un obiectiv care tine de succesul pe termen lung.
Concluzia? Poti instrui un angajat sa lucreze eficient la un produs sau serviciu, dar nu-i poti insufla unei persoane integritatea, flexibilitatea, increderea in sine si etica profesionala. Cu cat ai o companiei mai mica, cu atat este mai vitala alegerea angajatilor. Fii flexibil in privinta cerintelor legate de CV, dar foarte exigent in contextul personalitatii, subliniaza Ken Sundheim.