1. Cere concediu si nu te simti vinovat pentru asta
Daca amani mereu concediul, considerand ca angajatorul are tot timpul nevoie de tine si nu il poti lasa "la greu", discuta cu acesta la inceput de an si programeaza-ti un moment de respiro. Daca nu exista un moment oportun pentru concediu, atunci n-o sa-ti permiti niciodata o pauza - si acest lucru va cauza neplaceri atat tie (extenuare), cat si angajatorului (lipsa productivitatii), deoarece angajatii "cu bateriile reincarcate" lucreaza mult mai eficient.
2. Nu te mai plange de jobul tau
Este simplu sa reclami anumite nereguli, legate de jobul, seful si colegii tai. Aceasta autocompatimire nu face altceva decat sa accelereze sentimentul de neimplinire. Vorbeste direct cu ceilalti si descopera o modalitate de rezolvare a conflictelor. Daca jobul tau este cu adevarat neplacut, concentreaza-te asupra unui element "de purificare", nu te inconjura cu energie negativa.
3. Multumeste-le celor din jur
Te-a ajutat cineva sa treci peste un "hop"? Multumeste-i. Trimite-i un mesaj de multumire si va face mai mult decat oricare alt cadou material. Nu subestima niciodata valoarea oamenilor din jurul tau.
4. Nu mai trimite mesaje in timpul sedintelor
Ai putea crede ca nu te observa nimeni sau ca oricine face acest lucru, dar daca iti verifici incontinuu telefonul si trimiti mesaje in timpul sedintelor de lucru, o sa dai dovada de lipsa de bun simt si de angajament. Ofera-le celorlalti atentia ta totala.
5. Cere o majorare salariala
Daca ai muncit mult, dar nu ai primit nicio marire salariala, cere-i sefului ceva in plus. Angajatii se tem sa ceara majorari salariale, in contextul unei economii instabile, dar daca vrei ca valoarea ta intr-o companie sa creasca, trebuie sa ai un salariu mai mare, care sa o oglindeasca.
6. Colaboreaza cu o comunitate profesionala
Gaseste o comunitate profesionala in care sa te integrezi. Astfel, iti vei extinde reteaua, vei fi mai vizibil si vei primi aprecierile sincere ale celorlalti.
7. Renunta la un obicei prost
Fie ca vorbim de intreruperea celorlalti, atunci cand vorbesc, de agresivitatea cu care intampini un feedback sau de refuzul schimbarii, promite-ti ca vei renunta macar la un obicei nociv in 2013. Obiceiurile proaste fac parte din fiinta noastra, deoarece nu suntem roboti. Totusi, ar fi bine sa renuntam la cateva dintre ele, macar de dragul carierei noastre.
8. Arunca-ti CV-ul la gunoi; rescrie-l, concentrandu-te asupra realizarilor, nu a indatoririlor profesionale
Cele mai multe CV-uri sunt seci si nu inspira nimic, astfel incat trebuie sa iti regandesti strategia de atac. Pentru a obtine un job, trebuie sa ai un CV cu adevarat bun, focalizat asupra realizarilor profesionale.
9. Solicita feedback
Daca astepti ca seful tau sa-ti ofere un feedback, s-ar putea sa nu-l obtii niciodata. Multi manageri nu stiu sa ofere un feedback "pe cont propriu", dar pot raspunde sincer la intrebari precum: "Considerati ca activitatea mea s-a imbunatatit?" sau "Ce ar trebui sa schimb?". Chiar daca seful iti este antipatic, asta nu inseamna ca nu poti obtine un punct de vedere demn de urmat.
10. Asuma-ti controlul asupra carierei tale profesionale
Esti nefericit la munca? Gaseste-ti alt job. Vrei sa schimbi domeniul de activitate? Gandeste-te unde te-ai potrivi mai bine, unde ai fi cu adevarat fericit. Vino cu un plan! Oricare ar fi obstacolul din calea vietii tale profesionale, transforma 2013 intr-un an de cruciada, in care n-o sa mai suferi nepasator, ci o sa iei atitudine.