Ce decizii in cariera noastra vom regreta mai tarziu?
deciziigreselicarieraregretoportunitatinetworking
In fiecare zi ne confruntam cu alegeri legate de cariera, alegeri care ne afecteaza pe termen lung. Ar trebui sa fac voluntariat pentru acest proiect nou? Sa cer o marire? Sa iau o pauza? Sa accept sa stau peste program?
Insa uneori ratam cele mai mari alegeri care ne vor face sa privim in urma peste 20 ani fie cu mandrie si multumire, fie cu regret. Iata, asadar, unele dintre aceste alegeri pe care le facem des si pe care le vom regreta amarnic peste douazeci de ani.
Ne prefacem ca suntem ceva ce nu suntem.
Poate ca ne prefacem ca ne place sportul ca sa ne impresionam seful sau nu spunem ce gandim pentru a evita un conflict. Poate ca ne prefacem ca suntem experti intr-un domeniu care nu e preferatul nostru. A ne preface insa la infinit ca suntem altceva inseamna sa nu fim sinceri cu noi si sa ajungem sa ne simtim goi pe dinauntru.
Luam deciziile ghidati numai de bani.
Fie ca vorbim de salariu sau de bugetul unui proiect, sa luam decizii tinand cont doar de bani nu e aproape niciodata o idee buna. Chiar daca e bineinteles important sa tinem cont si de acestia, exista o multime de alti factori, inclusiv instinctul, de care trebuie sa tinem cont.
Credem ca putem sa schimbam ceva la locul de munca.
Ca si intr-o relatie, daca mergem la job gandindu-ne ca ar fi locul de munca ideal, daca nu ar exista anumite aspecte, atunci acesta e un semnal de alarma. De cele mai multe ori, daca nu ocupam o functie de conducere, nu prea avem cum sa schimbam ceea ce e negativ sau gresit.
Stagnam.
Avem o slujba OK, un salariu OK, dar ceea ce ne dorim e altceva. Nu ne facem niciun serviciu daca ramanem intr-un context care e OK. Trebuie sa credem in noi suficient de mult incat sa pornim in cautarea a ceea ce ne dorim si meritam, chiar daca e o noua functie, o marire de salariu sau o oportunitate.
Muncim 50, 60 sau 80 de ore pe saptamana.
Poate ne gandim ca trebuie sa muncim atat de mult fiindca asa trebuie, fiindca avem nevoie de banii aceia, fiindca trebuie sa demonstram ca tinem la locul nostru de munca, dar nimeni nu ajunge pe patul de moarte spunand: "Mi-as fi dorit sa pot munci si mai mult".
Ne punem prietenii si familia pe ultimul loc.
Sa ai succes in cariera inseamna sa fii inconjurat de oameni care te sustin si, adesea, acesti oameni nu sunt colegii de munca sau angajatii, ci prietenii si familia. Fara ei, chiar si o cariera de succes nu va parea la fel de importanta.
Incercam sa controlam totul pana la cele mai mici detalii.
Asta se aplica si pentru echipa ta si angajati, dar si in viata in general. Daca incerci sa controlezi totul in loc sa lasi uneori lucrurile sa se intample de la sine, o sa devenim doar anxiosi si coplesiti.
Ne ferim de greseli.
Daca ne ferim in mod activ de greseli, asta nu inseamna decat ca nu ne asumam riscuri. Si in vreme ce pastram lucrurile asa cum sunt, nici nu vom fi recompensati. Trebuie sa ne asumam riscuri, sa facem acele greseli, sa ni le asumam, sa invatam din ele si sa mergem mai departe.
Ne gandim doar la noi.
Cea mai buna strategie de networking pe care o putem avea este sa cautam in mod constant oportunitati de a-i ajuta pe ceilalti. Daca ne punem doar pe noi pe primul loc si nevoile noastre, nu vom ajunge prea departe.
Nu ne pretuim fericirea.
E trist, dar adevarat. De cele mai multe ori, avem impresia ca ne putem amana fericirea pentru mai tarziu, insa acel mai tarziu nu se intampla mereu. Trebuie sa punem pe primul loc fericirea in fiecare zi. Chiar daca asta inseamna sa schimbam locul de munca sau doar sa alegem sa fim mai fericiti la locul de munca pe care il avem deja.
Care sunt cele mai mari greseli pe care credeti ca le fac oamenii cand vine vorba de cariera, in opinia voastra?
Via Bernard Marr, consultant strategii de marketing
Sursa foto.