PayPal cumpara Simility, companie care foloseste inteligenta artificiala pentru a dezvolta tehnologii anti frauda
paypalebaysimilityplati onlinefraude electroniceinteligenta artificiala
Paypal, cel mai cunoscut operator online de plati, a achizitionat in urma cu cateva zile Simility, un start-up care produce tehnologie de inteligenta artificiala pentru prevenirea fraudelor. Pentru a integra tehnologia Simility in sistemul lor de plati, Paypal a fost nevoita sa plateasca suma de 120 de milioane de dolari. Aceasta decizie a americanilor vine ca urmare a cresterii numarului de fraude online, atat la nivelul Statelor Unite, cat si la nivelul intregii lumi.
Investitia celor de la Paypal vine pe fondul unei cresteri semnificative a fraudelor online in ultimii ani. Mai multe studii de specialitate ne arata cum increderea utilizatorilor in serviciile online de plati a inceput sa scada odata cu anunturile cu privire la cresterea numarului total de fraude online. Interesant este ca pe acest fond al cresterii fraudelor, si utilizatorii tineri, de pana in 35 de ani, se dovedesc a fi mai precauti atunci cand efectueaza plati online. Asadar, o investitie masiva in acest sens era oarecum obligatorie pentru o companie precum Paypal, recunoscuta la nivel mondial.
Paypal – o afacere de succes care a ajuns sa deserveasca intreaga lume
Povestea Paypal incepe la sfarsitul lui 1998, sub numele de Confinity, o firma care produce software de securitate pentru dispozitivele mobile. In primavara lui 2000, Confinity se uneste cu X.com, o companie de online banking infiintata de Elon Musk, CEO-ul Tesla de astazi. La acea vreme, Elon Musk parea sa fie extrem de increzator in sansele acestui sistem de plati online. SI, acum, dupa mai bine de 18 ani, ne putem da seama ca Musk a fost inca o data in pozitia de a recunoaste ceva ce se va dezvolta la nivel mondial intr-un viitor apropiat.
In 2002, Paypal ajunge sub tutela eBay, un alt nume greu al industriei online de peste Ocean. Si asa ramane pana la jumatatea lui 2015, atunci cand PayPal devine o companie de sine statatoare. In prezent, PayPal este o companie gigant, cu aproximativ 19.000 de angajati in intreaga lume. De asemenea, americanii deservc la acest moment aproximativ 190 de milioane de utilizatori din toate colturile lumii. Daca ar fi sa facem o analiza asupra anului 2017, v-am putea spune ca cei de la PayPal au inregistrat un venit net de nu mai putin de 17 miliarde de dolari.
Ce inseamna achizitionarea celor de la Simility
Simility este un start-up care s-a infiintat in 2014 in California, avand la baza ideea de a lupta impotriva fraudelor online. Echipa celor de la Simility este formata din persoane care au experienta de lucru in interiorul Google, cel mai folosit motor de cautare din lume. Conducerea Similty spune despre produsele pe care le-a dezvoltat pana acum ca pot detecta si preveni orice tip de frauda. Algoritmul Simility este unul usor de inteles si de folosit, putand fi utilizat de orice om fara a fi nevoie de nici macar o linie de cod.
Tehnologia celor de la Simility are la baza inteligenta articifiala (AI). Prin intermediul acesteia, software-ul poate invata care sunt semnalele normale pe care le inregistreaza o tranzactie, urmand a detecta de fiecare data cand apare un semnal neobisnuit. Astfel, serviciile celor de la Simility le poate permite comerciantilor sa isi ajusteze controalele anti frauda in functie de categoria produselor pe care le vinde. Tehnologia Simility ar urma sa fie implementata imediat in sistemul celor de la PayPal, urmand sa poata fi folosita de toti ultilizatorii pana la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al anului curent.
Bill Ready, director executiv in cadrul PayPal, s-a rezumat la a spune intr-un interviu ca serviciile oferite de cei de la Simility se vor dovedi a fi de folos intregii comunitati Paypal, putand fi folosite personalizat de fiecare utilizator in parte. Prin furnizarea acestor servicii, PayPal reuseste sa ofere si micilor comercianti aceleasi facilitati de care dispun si marile companii care utilizeaza PayPal. Ready isi pune sperantele in aceasta noua tehnologie, fiind de parere ca in viitor va reusi sa majoreze numarul actual de clienti ai serviciului PayPal.
PayPal se bucura in prezent de un numar deja foarte mare de utilizatori. De asemenea, rata de conversie PayPal este de 88.7%, aproape dubla fata de rata medie. Ceea ce inseamna ca oamenii au deja o mare incredere intr-un nume atat de cunoscut al acestei piete de tranzactii online. Ei bine, Bill Ryde este de parere ca aceasta incredere a utilizatorilor va creste chiar in urmatoarea perioada, daca le va pune la dispozitie acest serviciu usor de utilizat de detectare a fraudelor.
PayPal face achizitii pe banda rulanta
PayPal isi doreste sa isi imbunatateasca serviciile pe care le ofera, asa ca sunt intr-o campanie deschisa de achizitii. Inainte de a da 120 de milioane de dolari pentru serviciile celor de la Simility, PayPal a mai cumparat in urma cu doar cateva zile Hyperwallet, in urma unei tranzactii in valoare de 400 de milioane de dolari. Hyperwallet este un furnizor la nivel mondial de plati pentru pietele digitale. Odata cu aceasta achizitie, PayPal va mai castiga bineinteles si o serie de noi utilizatori.
Nu cu mult timp in urma, cei de la PayPal au mai achizitionat si iZettle, o companie care se ocupa cu vanzarile mobile de la punctele de vanzare (mPOS). Aceasta tranzactie a fost si cea mai mare, PayPal platind nu mai putin de 2.2 miliarde de dolari pentru a cumpara iZettle. Insa, odata cu aceasta companie, PayPal mai castiga si peste 500.000 de clienti comerciali pe care ii aveau cei de la iZettle pana acum. Clientii lor proveneau in cea mai mare parte din 12 piete europene si din America de Sud.
Jetlore, o alta platforma care are la baza inteligenta artificiala, a fost si ea cumparata de cei de la PayPal in urma cu putin timp. Jetlore si-a propus pana acum sa deserveasca comerciantii cu amanuntul, personalizandu-le ofertele. PayPal isi doreste ca prin intermediul serviciilor Jetlore sa poata oferi clientilor de retail analize de marketing. Astfel, serviciul PayPal Marketing Solutions va creste si va deveni mai cunoscut.
Asa cum se poate oberva cu ochiul liber, PayPal urmareste in aceasta perioada sa se dezvolte cat se poate de mult, pe mai multe zone de activitate. Cel mai probabil, achizitiile nu se vor opri aici, apeland in viitorul apropiat si la alte platforme care au deja un numar mare de utilizatori. Cei de la PayPal isi doresc sa fie tot mai prezenti in vietile financiare ale clientilor lor, nu doar in procesarea platilor. In aceste conditii, asigurarea unor servicii anti frauda precum cele ale Simility a fost un pas esential pentru PayPal in a-si continua extinderea dorita.
Numarul fraudelor online creste de la un an la altul
Tranzactiile online sunt din ce in ce mai utilizate in zilele noastre, utilizatorii facandu-si cumparaturile tot mai des direct din spatiul online. Si, odata cu aceasta popularizare a tranzactiilor online, si numarul de fraude a inceput sa se majoreze de la un la altul. Spre exemplu, studiile ne arata ca fraudele facute in segmentul clasic al platilor a scazut din 2015 si pana la sfarsitul anului trecut cu nu mai putin de 76 de procente. In timp ce in spatiul electronic, rata de fraude a crescut cu 30 de procente.
Studiile de specialitate ne arata ca la nivelul Statelor Unite spre exemplu, numarul fraudelor electronice a crescut de la an la an incepand cu 2014 si pana acum. Daca in 2014 numarul fraudelor inregistrate a fost de 12.7 milioane, la sfarsitul lui 2017 s-au contorizat nu mai putin de 16.7 milioane de tentative de frauda. Toate aceste fraude au dus la pierderi de 16.8 miliarde de dolari numai pe parcursul anului 2017.
Cum sa te feresti de fraudele online?
Si in Romania numarul platilor online a crescut de la o zi la alta pe parcursul ultimilor ani. Asa ca este recomandat ca de fiecare data cand facem o plata online sa fim atenti la anumite detalii. Spre exemplu, ar fi indicat sa nu facem plati pe site-uri pe care nu le cunoastem si care nu ne spun nimic. Un serviciu precum PayPal este intotdeauna recomandat, acesta fiind utilizat in intreaga lume. Daca utilizam un site oarecare, ar trebui sa putem gasi pe site cu usurinta datele firmei: nume, adresa, numar de telefon, persoana de contact, etc. De asemenea, ar fi indicat sa citim cu atentie termenii contractului.
Nu in ultimul rand, ar fi indicat sa efectuam plati online doar pe acele site-uri care ne ofera posibilitatea de a efectua „tranzactii electronice securizate”. In primul rand, adresa web a acelui site trebuie sa inceapa cu „https://” si nu cu „http://”. Protocolul HTTPS asigura o cumunicare criptata intre utilizator si site, astfel incat datele introduse sa nu poata fi accesate de nimeni altcineva. De asemenea, trebuie sa evitam cu orice pret efectuarea unei plati online in timp ce suntem conectati la o retea publica de wi-fi. Recomandat este, bineinteles, si sa folosim propriul dispozitiv atunci cand efectuam o plata, datele putand fi extrase pe alte dispozitive pe care nu le cunoastem.