Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor
date personalevanzare date personalefurt identitatestudii kpmg
Un studiu publicat de KPMG International releva o ingrijorare mai mare din partea consumatorilor, care, desi accepta noile tehnologii, sunt mai constienti de riscurile si beneficiile generate de incredintarea propriilor date companiilor.
Studiul include un sondaj de opinie a 25.000 de consumatori din Marea Britanie, SUA, Emiratele Arabe Unite, Franta, Brazilia, Canada, China si India.
Studiul, publicat de KPMG Global Consumer Insights Program ca parte din editia 2018 a raportului Me, My Life, My Wallet, arata ca 47% dintre consumatori sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori sunt mai ingrijorati decat acum cinci ani.
In pofida ingrijorarii tot mai crescute si a scandalurilor recente cu privire la datele personale, 75% dintre consumatori inca sunt dispusi sa ofere companiilor informatiile lor.
Studiul mai arata ca 24% dintre consumatori nu si-ar comercializa datele. Cu toate acestea, este mai probabil ca generatia millennials (21%) sa isi ofere datele in schimbul imbunatatirii experientei si personalizarii acesteia, fata de generatia baby boomers (5%).
In mod similar, 19% din consumatorii generatiei millenials si-ar oferi datele in schimbul imbunatatirii produselor si serviciilor, in comparatie cu generatia baby boomers: 8%.
Consumatorii mai tineri sunt la fel de ingrijorati si preocupati de fraudarea identitatii, insa este mai probabil ca acestia sa vada beneficiile partajarii datelor personale, arata studiul KPMG.
In timp ce majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa ofere date companiilor, 51% sunt ingrijorati de furtul identitatii, iar 72% nu au incredere in nimeni, cand vine vorba despre propriile date din retelele de socializare.
Mai mult, cercetari suplimentare evidentiaza ca 42% dintre consumatori si-au actualizat setarile de confidentialitate din retelele de socializare in ultimele 12 luni.
Consumatorii sunt tot mai constienti de valoarea propriilor date. 85% vor ca propriile date sa fie protejate de catre companii fara sa fie nevoie sa solicite acest lucru, iar 77% sunt impotriva vanzarii propriilor date. Companiile care respecta aceste reguli ar putea sa se descurce mai bine decat concurenta.
Consumatorii au mai multa incredere in companiile din anumite sectoare si partajeaza tipuri diferite de date cu acestea
Consumatorii au clasificat sectoarele de activitate in functie de nivelul de incredere, sanatatea fiind pe primul loc si publicitatea pe ultimul loc. Pe primele trei locuri sunt:
- Furnizorii de servicii medicale (60%)
- Furnizorii de servicii bancare (59%)
- Companiile de tehnologie (54%)
Pe ultimele trei locuri sunt:
- Administrarea averii (37%)
- Autoritati publice (37%)
- Publicitatea (26%).
Consumatorii sunt mai predispusi sa isi incredinteze datele companiilor, cand acestea sunt relevante pentru operatiunile lor. La nivel global, 71% vor avea incredere intr-un furnizor de servicii bancare cand vine vorba de date financiare, dar numai 9% ar avea incredere in comercianti in ce priveste acest tip de informatii.
In mod similar, 47% dintre consumatori si-ar incredinta datele mobile unui furnizor de telecomunicatii, insa doar 8% ar avea incredere in agentiile de publicitate.
Consumatorii sunt mai dispusi sa impartaseasca informatii financiare decat datele de pe retelele de socializare sau datele care vizeaza istoricul navigarii pe internet, arata studiul.
72% nu au incredere sa dezvaluie nimanui propriile date de pe retelele de socializare sau cele care vizeaza istoricul cautarii sau navigarii pe internet (68%), iar 81% dintre acestia nu au incredere in reclamele care se bazeaza pe urmarirea comportamentului; doar 41% refuza sa ofere informatiile privind platile oricarui tip de companie.
Rezultatele studiului KPMG demonstreaza ca mediul de afaceri se confrunta cu tot mai multi consumatori care detin cunostinte avansate despre date si care doresc sa detina controlul.
67% dintre consumatori sustin ca pot identifica informatiile demne de incredere, iar 30% aleg sa se deconecteze de la tehnologie cand se simt coplesiti.
Consumatorii apreciaza noile tehnologii dar vor valoare din partajarea propriilor date
Studiul mai arata ca 66% dintre consumatori sunt interesati sau foarte interesati de tehnologie. Acest numar creste cand vine vorba despre economiile cu ritm alert de crestere din India (83%) si China (81%).
Consumatorii din aceste tari care experimenteaza o expansiune tehnologica sunt mai predispusi sa cumpere online - in China (59%) si India (54%), in comparatie cu media la nivel global (37%), si sunt mai predispusi sa aiba incredere in companii, cand vine vorba despre incredintarea propriilor date - 91% dintre consumatorii din China si 85% dintre cei din India isi ofera datele catre companii.
La nivel global, 51% dintre consumatori sunt ingrijorati de furtul identitatii, 48% de atacurile cibernetice care vizeaza informatiile financiare, medicale sau alte informatii personale din mediul online, 46% de furtul informatiile aferente cardurilor de credit atunci cand fac cumparaturi online, iar 38% de urmarirea neautorizata a propriilor obiceiuri din mediul online de catre companii, autoritati publice sau infractori.
Totodata, 47% sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori mai ingrijorati decat acum cinci ani.
Emiratele Arabe Unite (60%) si Brazilia (58%) inregistreaza cele mai ridicate niveluri de ingrijorare, iar Franta (37%), Canada (40%) si Marea Britanie (40%) pe cele mai scazute.
Generatiile mai tinere sunt mai ingrijorate decat cele mai varstnice. 51% din consumatorii generatiei Y sunt mai ingrijorati decat anul trecut, comparativ cu 46% din cei din generatia X si 36% din cei din generatia baby boomers.