Cum a ajuns Steve Jobs sa faca reclama pentru Lenovo
steve jobsashton kutcherlenovoappleadidasnike
Din pacate, in pauzele din timpul actualului Turneu Final al Campionatului Mondial de Fotbal, Nike si Adidas, cei mai mari producatori de echipament sportiv, inclusiv de fotbal, nu au reclame sa te dea pe spate, desi desfasurarea competitiei este prilej optim pentru manifestari publicitare de care deopotriva, parteneri si neparteneri ai Federatiei Internationale de Fotbal Asociatii (FIFA) incearca sa profite.
In schimb, printre reclamele partenerilor FIFA si ale sponsorilor Turneului Final al Campionatului Mondial de Fotbal, se strecoara una foarte inspirata pentru un nepartener si nesponsor.
De fapt, nu neaparat reclama este inspirata, ci alegerea personajului principal: Ashton Kutcher.
In spot, el apare incantat de ce poate face o tableta. Numai ca aceasta nu poarta numele si simbolul Apple, ci numele unui concurent al companiei americane, Lenovo.
Cine a conceput reclama l-a distribuit in ea pe actorul care, anul trecut, l-a interpretat foarte bine pe Steve Jobs, tocmai pentru a profita de imaginea celui care este considerat unul dintre zeii tehnologiei.
Probabil ca Apple nu s-a gandit ca un concurent il va folosi pe asa-zisul Steve Jobs si nu a facut nimic sa contracareze mutarea.
In reclama, la fel ca in "JOBS", in niste decoruri izbitor de asemanatoare cu cele ale Apple din film, Kutcher, interpretandu-se pe sine, este filmat in timp ce analizeaza cu inginerii, cu proiectantii, produsul si, tot la fel ca Steve Jobs, prezentandu-l, in tinuta casual, in premiera, presei devoratoare de tehnologie.
Este ca si cand, daca s-ar face un film artistic despre fondatorii Adidas, interpretul lui Adolf Dassler, ar aparea, ulterior, intr-o reclama Nike, inspectand liniile de productie.
Sau, invers ca un eventual interpret al lui Phil Knight, sa joace intr-o reclama Adidas impreuna cu Messi.
Mai ramane ca Josh Gad, interpretul lui Steve Wozniak din acelasi "JOBS", sa apara lucrand cu sarg pe o Galaxy Note Pro si Lukas Haas, interpretul lui Daniel Kottke, sa "touchscrinuiasca" o Experia Z2 P521.
Numai ca niciunul ditre acestia nu se ridica la notorietatea lui Steve Jobs si nici la cea a lui Ashton Kutcher.
In rest, reclama Lenovo ar mai putea preciza la sfarsit, macar cu litere mici: "orice coincidenta intre personajul principal si fondatorul Apple este impur intamplatoare" si "in timpul filmarilor, nicio bucatica din memoria lui Steve Jobs nu a fost stirbita".