Cu viteza luminii pe drumul dintre Comarnic si Amarnic
blocaj traficautostrazicomarnic-brasovnistorestibreazapontaviteza luminii
Angajatii romani, in special cei care au drept patron statul, se bucura de din ce in ce mai multe zile libere. In calendarul acestora, au aparut, pe langa Paste, Craciun, si laicele 1 Mai si 1 Decembrie, Rusaliile, Adormirea Maicii Domnului, Sfantul Andrei.
In orice ordine ar fi luate toate acestea, petrecerea timpului liber mai departe de 170 de kilometri de localitatea de resedinta, mai ales daca aceasta este capitala, a fost, ramane si va fi o aventura si, de multe ori, un cosmar.
Relieful Romaniei este adapostitor de bogatii naturale, pe care alte state ar sti sa le exploateze in folosul cetatenilor. Unde mai pui ca relieful insusi, chiar daca ar fi sterp, este, prin frumusete si varietate, o resursa in sine.
Dar, oricat de multe imagini de carte postala, de tablou, oricat de multe hoteluri de doua si trei stele sau de (asa-zis) lux (care, de fapt, nu sunt decat niste hoteluri civilizate si atat) pensiuni, hanuri, conace s-ar construi si reconstrui, oricate puncte de atractie ar avea spatiul carpato-danubiano-pontic, cu ce sunt unite, in teren, aceste puncte, in anul 2014 dupa Hristos?
Cele mai multe cu niste… drumeaguri nationale, cu niste poteci asfaltice cu o banda pe sens si cu niste sute de kilometri de autostrada si acelea nu tocmai bine intretinute si de pe care se fura ca-n codrii prin care ar trebui sa treaca.
In dimineata zilei de 1 Mai 2014, intr-unul dintre putinele, daca nu singurul cartier din lume, in care exista mai multe zeci de kilometri de cale ferata de importanta nationala decat… case, ingramadeala de automobilele rivaliza cu cea de pe a mai aglomerata strada bucuresteana.
Daca rabdarea si calmul s-ar putea pierde precum cheile de la masina, atunci, in zilele libere, prin cartierul… Nistoresti al orasului Breaza ar fi vazuti cete intregi de soferi cautandu-le cu detectoare de metale.
Raspunzator pentru blocarea traficului auto pana-n maretul cartier brezean este oraselul Comarnic, nume datator de vise rele pentru cine vrea sa treaca Muntii Carpati.
O zi mai tarziu, adica pe 2 mai 2014, premierul Ponta spunea, la Ploiesti, ca, anul acesta, va incepe construirea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov.
Orice strain care nu a pus vreodata piciorul pe la noi ar putea crede ca, intre cele doua localitati, se interpun - pe mii de kilometri - sute de dealuri, zeci de lanturi muntoase, deserturi, grohotisuri, chei, defilee, cand, de fapt, este vorba de numai de 53 de kilometri si 215 metri…
Pe acesta distanta, in 2017, ar urma sa se circule pe o autostrada care va costa 1,8 miliarde de euro. Desi o noua acciza a scumpit benzina, cine va vrea sa circule va plati o taxa de 5,7 lei, la care se va adauga TVA.
Aceste date temporale si financiare nu sunt insa actuale, in momentul anuntarii lor, era reper pentru inceperea lucrarilor finalul lunii aprilie 2014…
Pana cand respectiva autostrada - aceasta a n-a minune a lumii moderne - va fi gata (de cate ori a respectat vreun guvern termenul pentru orice fel de lucrare?), numele localitatii Comarnic (cuvant folosit de ciobanii din Tara Barsei pentru a desemna incaperea de la stana in care pastrau casul) ar putea fi schimbat in Amarnic.
Nu se stie exact cat va dura, pe autostrada, parcurgerea distantei dintre Comarnic si Brasov, dar cert este ca, deocamdata, intr-un prezent continuu, circulam cu viteza luminii pe drumul dintre Comarnic si Amarnic.