Un obiect mic, de o importanta majora: cartea de vizita
carte de vizitadesign carti de vizitacarti de vizita
Desi poate nu pare, o carte de vizita este parte integranta a planului de marketing al unei firme. Si inca una extrem de eficienta, raportat la dimensiunile ei si la costul de productie. Desigur, nu trebuie sa va asteptati ca ea sa spuna totul despre firma dvs., ci doar sa prezinte o imagine profesionista, pe care oamenii sa si-o aminteasca. O carte de vizita contribuie la crearea primei impresii despre dvs. si firma dvs. si este la fel de graitoare ca si costumul pe care il purtati sau ca masina cu care veniti la o intalnire.
Alegeti o carte de vizita cu un aspect adecvat afacerii pe care o desfasurati. Daca, de exemplu, sunteti consultant financiar, o carte de vizita viu colorata, cu tot felul de floricele si brizbrizuri pe ea, va ajunge in primul cos de gunoi. La fel, daca va ocupati cu tuningul auto (personalizarea masinilor cu inscriptionari si accesorii menite sa atraga atentia), o carte de vizita seaca, in alb si negru, va avea aceeasi soarta.
Din acest motiv, atunci cand ii concepeti designul, identificati in primul rand stilul care sustine cel mai bine imaginea pe care vreti s-o promovati pentru afacerea dvs. In principiu, e vorba de cinci stiluri pe care trebuie sa le luati in considerare:
1. Stilul simplu. O carte de vizita din aceasta categorie este tiparita de obicei cu negru pe carton alb sau crem. Este cea mai potrivita alegere atunci cand urmariti strict factorul “utilitate” – anume transmiterea catre destinatar a numelui firmei, a numelui dvs. si a datelor de contact. De regula, aceasta se intampla atunci cand potentialii dvs. clienti sunt oameni foarte seriosi, care nu se lasa impresionati de artificiile de design, oameni de genul “Sa vedem faptele/cifrele”. Designul cartii de vizita este simplu, informatiile sunt clare si concise.
2. Stilul cu poza. Sa va puneti fotografia pe cartea de vizita este o miscare care il ajuta pe potentialul client/partener sa isi aminteasca mai bine de dvs. la viitoarea intalnire. Se creeaza deja o relatie ceva mai puternica decat in cazul in care fotografia ar fi lipsit. De asemenea, o imagine a produsului comercializat sau o reprezentare grafica a avantajului pe care il oferiti clientilor dvs. este mai sugestiva si mai bogata in informatii decat un text de o jumatate de pagina. Putina culoare nu strica nici ea.
3. Stilul tactil. Da, unele modele de carti de vizita ies in evidenta prin faptul ca, atunci cand sunt pipaite, “suna” altfel decat cele clasice. Astfel, se poate folosi ca suport pentru inscriptionarea datelor (in loc de carton) o foita din lemn sau chiar o placuta din metal. Si forma poate fi una iesita din comun – reprezentand conturul unui autoturism, de exemplu, sau avand margini, indoituri, zone in relief. Cartile de vizita tactile sunt mai scumpe decat cele obisnuite deoarece realizarea lor implica un proces de productie complet diferit (se folosesc stante, de exemplu), dar in multe cazuri utilizarea lor face toti banii.
4. Stilul multi-functional. O carte de vizita poate face mai mult decat sa transmita un nume si un numar de telefon: poate fi folosita pe post de cupon de reducere la achizitionarea produsului/serviciului, poate avea pe verso o harta detaliata (foarte utila) sau un calendar pe anul in curs. Cu cat e mai utila, cu atat sunt mai mici sansele sa fie trecuta cu vederea sau aruncata.
5. Stilul crazy. E vorba aici de variante extravagante, unde imaginatia joaca un rol important – este permisa orice gaselnita menita sa atraga atentia. Doua exemple: carti de vizita din ciocolata sau carti de vizita care se pliaza si formeaza o cutiuta in care se pot tine agrafe de birou, capse sau diverse alte maruntisuri utile la locul de munca.
O colectie de 20 de
carti de vizita originale gasiti in articolul nostru aici
In fine, s-ar putea sa vi se para un sfat de la sine inteles, dar insistam totusi asupra lui: inainte de a lansa comanda pentru un set de carti de vizita, verificati de cinci ori daca ati trecut toate datele dorite si daca acestea sunt corecte. O carte de vizita cu un design care sa il lase cu gura cascata pe destinatar nu face doi bani daca numarul de telefon trecut acolo e gresit.