Studiu Saatchi: Publicitatea mobila nu mai este la fel de ieftina ca pe vremuri
studiusaatchipublicitate mobilamarea britanieviitorinventar
Cererea in crestere, majorarea bugetelor destinate reclamelor mobile si raspandirea dispozitivelor inteligente, toate aceste elemente demonstreaza ca publicitatea prin intermediul canalelor mobile nu mai este la fel de ieftina. Acestea sunt concluziile unui studiu publicat de M&C Saatchi Mobile, cu privire la industria publicitatii mobile din Marea Britanie, o piata absolut fabuloasa, in acest sens.
Informatiile privind piata engleza, contorizate de M&C Saatchi Mobile, arata ca preturile reclamelor afisate pe smartphone-urile utilizatorilor britanici au crescut in medie cu 0,10 dolari in ultimele 12 luni - marcand o majorare de 20%.
"Moda distribuirii "orbesti" a campaniilor publicitare a trecut. Agentiile de publicitate mobila trebuie sa fie in prezent mult mai sofisticate in domeniul targetingului si nu se vor multumi cu orice. Complexitatea joaca un rol urias in evolutia preturilor inventarului de publicitate prin intermediul dispozitivelor mobile, in timp ce inventarul vanzarilor cu ridicata din unele industrii ramane scazut. Companiile se straduiesc sa ajunga la aceleasi esaloane, deoarece furnizeaza o rata mai ridicata a conversiei si un ROI (return on investment) mai ridicat. Totusi, acest fenomen a cauzat cresterea preturilor inventarelor", a declarat James Hilton, CEO al Saatchi Mobile.
"Aceasta evolutie nu este neaparat o veste proasta", a mai spus Hilton. "Cea mai mare presiune asupra costului o face stocul - si am sesizat o tendinta in ultimele 12 luni, mai ales in Marea Britanie, de suprastocuri. In trecut, puteam cumpara acest inventar de reclama la preturi excelente, in timp ce astazi, cererea continua sa depaseasca stocul. Concentrarea asupra utilizatorilor de tablete premium - in special a celor care folosesc iPad - a contribuit la cresterea preturilor de inventar. Inventarul este inca scazut si retelele, respectiv publisherii nu scad tariful, pe masura ce inventarul creste, in situatia in care platforma ofera rezultate multumitoare pentru publicitari. Cresterea costurilor indica de asemenea si o maturizare a publicitatii mobile. Singura cale prin care poti obtine cele mai mici tarife la reclame, pe piata actuala, este sa cumperi produse media la scara larga, globala. Jucatorii mici din media nu au, pur si simplu, puterea necesara, pentru a putea obtine un pret bun. Toate formele noi de media trec prin mari incercari si zona mobila nu face exceptie. Dar ascensiunea MOBILE a fost mai rapida decat oricare alta revolutie tehnologica si asta inseamna ca intelegerea modului in care poti obtine tot ce este mai bun si poti lansa campanii eficiente sta tot in mainile expertilor. Cu cat magazinele de dispozitive mobile vor fi tratate ca fiind un element separat, diferit de alte forme de media planning si buying, cu atat publicitatea mobila va deveni mai democratica, mai transparenta - un lucru foarte bun pentru agentii precum M&C Saatchi, care intelege ca viitorul publicitatii este zona mobila", a conchis James Hilton.