Strategia de marketing digital a unei companii
strategiedigital marketingcompaniimarketingpromovarefacebook
Care este "secretul" strategiei de marketing digital? Fiecare companie dispune de un asemenea plan, chiar daca nu esti tu persoana responsabila cu dezvoltarea lui.
Chiar daca nu ai stat niciun minut pe Facebook, Twitter, Pinterest sau LinkedIn, clientii isi formeaza deja o idee despre brandul tau, bazandu-se pe aparitiile numelui companiei in spectrul social media si cel "offline". De asemenea, ei ar putea resimti lipsa ta de implicare in vederea popularizarii digitale a brandului, o situatie relativ jenanta.
Tinand cont de faptul ca in era moderna, prezenta ta online face toti banii, trebuie sa iti stabilesti un program prin care sa o evaluezi in mod constant, sa vezi daca strategia functioneaza.
Pasul # 1: Care sunt scopurile tale privind marketingul online?
Printre acestea, se numara: numarul share-urilor de care beneficiaza postarile tale pe blog, dimensiunea bazei de date a fanilor tai pe site-urile de socializare, aparitiile numelui brandului tau pe site-urile de socializare, numarul recenziilor pozitive referitoare la compania ta, pe site-ul precum Google Reviews si Yelp, vizitatorii online proveniti de pe retelele sociale si numarul total de conversii, rezultat in urma traficului de pe retelele de socializare. In ce masura ai indeplinit aceste scopuri?
Pasul # 2: Reexamineaza-ti targeturile privind clientii
Fiecare plan de marketing digital este construit pe baza unei baze de profiluri ale clientilor, care trebuie sa fie cat mai cuprinzatoare. Nu lansa o campanie de promovare sau de vanzari, pana cand nu cunosti datele demografice, preferintele si obiceiurile consumatorilor. Daca produsele tale se adreseaza tinerilor si observi cu ajutorul Facebook Insights ca majoritatea
Like-urilor provin de la cei cu varsta de 50 ani, ar trebui sa-ti reevaluezi strategia sociala.
Pasul # 3: Analizeaza prezenta digitala a brandului tau
Sa spunem ca activezi intr-o industrie care se adreseaza femeilor cu varsta intre 18 si 26 de ani. Daca ai lansat campania de promovare inainte de explozia unor site-uri sociale precum Pinterest, ai pierdut un "un tren" important, o sursa pretioasa de trafic. Asigura-te ca esti prezent pe TOATE site-urile vitale pentru popularitatea ta.
Pasul # 4: Evalueaza strategiile de comunicare
Ce fel de mesaje (actualizari ale statusului, postari pe blog, materiale video, podcast-uri etc) "prind" cel mai bine la audienta? Cuvintele utilizate in mesaje au avut rezonanta in randul utilizatorilor? Cat de des sunt popularizate in mod viral materialele tale? Daca mesajele tale sunt in concordanta cu asteptarile clientilor, o sa sesizezi un nivel mai puternic de angajament. Daca rezultatele nu se vad, acest fapt indica o nepotrivire intre mesajul companiei si interesele consumatorilor.
Pasul # 5: Verifica ROI-ul (return on investment)
Ultimul lucru pe care trebuie sa-l evaluezi este ROI-ul. Va fi greu sa calculezi exact cati bani ai obtinut in urma campaniilor tale digitale, dar nu imposibil. Contorizeaza suma investita in campaniile de digital marketing si beneficiile financiare pe care ti le-a adus fiecare conversie in parte.