Marketingul bazat pe educatie: Cum si ce sa faci pentru ca afacerile sa vina la tine!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marketingul bazat pe educatie: Cum si ce sa faci pentru ca afacerile sa vina la tine!
de Manager.ro la 03 Dec. 2008
Urmareste-ne pe Google News
marketingafaceripiata


                                       Marketingul bazat pe educatie:
                           Cum se ce sa faci pentru ca afacerile sa vina la tine!

   Una dintre cele mai raspandite prejudecati in materie de marketing este aceea ca singurul mod in care o afacere poate prospera este promovarea asidua a produselor si/sau a serviciilor. In realitate, cea mai importanta functie in marketing ar trebui sa fie aceea de a convinge pe toata lumea ca sunteti o sursa inepuizabila de cunoastere si de incredere.



Cei mai multi dintre noi nu fac afaceri cu persoane in care nu au incredere. Chiar si atunci cand aveti cele mai mici preturi, daca potentialul client nu are incredere in dvs. va fi foarte greu sa incheiati vanzarea. Aceasta constituie una dintre premisele fundamentale ale "marketingului bazat pe educatie". "Marketingul bazat pe educatie" reprezinta o puternica strategie de marketing, care consolideaza increderea si confera credibilitate prin intermediul mesajului educational.

Intr-un fel, este diametral opus marketingului traditional, care utilizeaza mesaje de vanzare clasice. Ar trebui, poate, sa se tina din ce in ce mai mult cont de faptul ca oamenii sunt din ce in ce mai plictisiti de vechiul disc, defect si zgariat, repetandu-se parca la infinit. Imediat ce simt ca incepeti sa utilizati aceeasi eterna si (deja) nefascinanta placa, cumparatorii isi inchid instantaneu si involuntar toate trapele si toate copcile.

Mesajul dvs., in acest caz, nu va mai intra si nu va mai cadea nicaieri in Eul cumparatorului. El va pluti inutil tangential cu epiderma clientului. Dimpotriva, oamenii se aseaza cuminti si sunt dispusi sa va asculte cu interes! Ori de cate ori furnizati informatii sau prezentati fapte si/sau studii de caz in calitate de expert in domeniu de afaceri, informatii care ii vor ajuta ulterior sa ia o buna si corecta decizie de cumparare.

Determinarea mesajului educational:

Imaginati-va patrunzand in mintea cumparatorului si ascultandu-i conversatia mentala care se deruleaza in clipa in care se decide sa cumpere un anumit produs/serviciu.

Ce intrebari isi pune? Secretul pentru a atrage in ciclul vanzarilor, cat mai devreme, clienti calificati este acela de a afla raspunsurile la cat mai multe dintre aceste intrebari si de a le folosi ca baza a mesajului dvs. educational.

Spre exemplu: daca ar fi sa ii oferiti cumparatorului posibilitatea de a opta intre doua texte specializate, unul fiind intitulat "De ce produsele apartinand brandului X sunt cele mai bune gadget-uri de pe piata?", iar celalalt – "Sase secrete despre cum trebuie alese cele mai bune gadget-uri pentru familia dumneavoastra!", care credeti ca ar fi preferat? Si, mai ales, de ce?

Realitatea este aceea ca cel de al doilea titlu (urmat de textul corespunzator) va fi preferat, intotdeauna, de cel putin 8 din 10 cumparatori. Informatia care te ajuta sa iti rezolvi problemele si sa iei decizii mai bune constituie tipul de informatie care va atrage mereu clienti noi.

Cum sa ambalati mesajul educational pentru a genera clienti calificati:

De indata ce ati finalizat textul mesajului dvs. educational, trebuie sa incepeti sa va ganditi la un ambalaj care sa va permita distribuirea cu titlu gratuit a informatiei si
obtinerea datelor de contact ale potentialilor clienti (adica exact ceea ce urmariti de fapt!).

Si iata-ne ajunsi, aici, in zona unei nervuri vitale a oricarei afaceri. Un marketing eficient nu presupune doar faptul de a trimite cuvantul in lume, ci, mai important, implica obtinerea unui raspuns, revenirea, din lume, a unui mesaj, incarcat de semnificatii.

Trebuie sa impachetati mesajul dvs. educational in asa fel incat sa puteti obtine feed-back: un raport special scris, o caseta audio, o caseta video, un CD sau DVD, un seminar sau chiar o linie telefonica cu apelare gratuita. Pentru ca mesajul dvs. educational sa fie cat mai ademenitor, trebuie sa tineti cont si de alt aspect, cat se poate de important – TITLUL!

Ati observat, de pilda, in cel de-al doilea titlu, oferit mai sus ca varianta de lucru, folosirea unei cifre ("Sase"), precum si a cuvantului "secrete". Adevarul este ca oamenilor le plac listele numerotate. Cum, nu mai putin, le place si sa se stie posesorii unor informatii ("secrete") pe care altii nu le mai detin!

Puneti impreuna aceste doua elemente (cifra, ideea de lista numerotata si cuvinte precum "secret", "putin cunoscut") si veti obtine astfel un titlu aproape irezistibil. Oferiti mesajelor dvs. educationale titluri irezistibile, iar acestea vor face cu siguranta o treaba foarte buna, atragand clienti calificati.

Cum sa livrati mesajul dumneavoastra educational:

Acum, dupa ce ati conceput si impachetat mesajul dvs. educational, ar fi timpul sa dezvoltati strategii pentru a-l livra potentialilor clienti. Pentru a face aceasta, aveti nevoie mai intai sa identificati toate "corzile sensibile" ale clientului. Mesajul educational trebuie sa reuseasca sa se adreseze tuturor acestor "zone sensibile".

De exemplu:
in loc sa incheiati o conversatie telefonica printr-o fraza de genul: "Ei bine, domnule Y, va multumesc foarte mult pentru telefon si sper sa treceti pe la noi in vizita! ", ar fi mai bine sa spuneti ceva similar cu: "Ei bine, domnule Y, va multumesc foarte mult pentru telefon.

A-propos, tocmai am finalizat un raport special foarte bine documentat care se refera la cele 10 cele mai comune greseli pe care oamenii le fac atunci cand achizitioneaza un "gadget". Daca imi comunicati adresa dvs. (de e-mail sau de posta normala), vi-l pot pune la dispozitie cu titlu gratuit. Este ok?".

…Tocmai ati realizat trei (a-propos de cifre…) lucruri foarte importante cu acest telefon:

1.
Ati generat buna dispozitie, oferind un produs de calitate gratuit;
2. Ati obtinut datele de contact ale potentialului client (pe care le veti folosi in viitoarele dvs. campanii de marketing);
3. Aveti acum un motiv cum nu se poate mai bun pentru a reveni cu un telefon (doar trebuie sa verificati gradul de satisfactie vis-à-vis de raportul oferit gratis!).

Rezistati tentatiei de a oferi un mesaj de vanzare clasic! Sau, mai pe sleau – nu puneti, iarasi, placa!

Este destul de usor sa iesiti in evidenta cu mesajul dvs. educational, dat fiind faptul ca majoritatea competitorilor utilizeaza marketingul traditional, bazat pe mesaje de vanzare propriu-zise.

Frumusetea marketingului bazat pe educatie este aceea ca le oferiti potentialilor clienti ceea ce isi doresc – informatie si consiliere – si ii feriti de ceea ce a ajuns sa ii agaseze – mesajul clasic de vanzare, …"placa"! Oferind consiliere de calitate, va creati imaginea unei autoritati in domeniu, deoarece potentialii clienti va privesc ca o sursa de informatie de incredere. 

Aveti mare grija sa nu stricati totul tocmai atunci cand lucrurile mergeau mai bine! Nu cadeti in capcana de a strecura o bucata de mesaj clasic de vanzare in cadrul mesajului dvs. educational. Asa ceva nu ar avea decat un singur efect: erodarea increderii si renivelarea dvs., situarea la acelasi nivel cu ceilalti competitori. Puteti face, in schimb, altceva: dupa ce le-ati oferit potentialilor clienti informatie utila si de calitate, ii puteti invita cu caldura pe acestia sa va contacteze telefonic, sa va viziteze website-ul, magazinul etc..

Concluzie: 

Marketingul bazat pe educatie atrage clientii mult mai devreme in procesul decizional si, cel mai important, stabileste o relatie de incredere, cu rezultat direct intr-o crestere a numarului de vanzari. Toate companiile care cauta sa dezvolte o relatie de incredere oferind mesaje educationale de calitate se vor pozitiona pe primul loc in lista de optiuni a potentialilor clienti!

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x