Marketing - Cum sa creati reclame radio care vand
marketingradiovanzari
Marketing - Cum sa creati reclame radio care vand
In timp ce televiziunea sau presa scrisa folosesc un mod de adresare formal si distant, radioul este emotional, uman, informal si vorbeste fiecarui ascultator precum unui prieten.
Folositi toate atuurile radioului si reclama prin acest mediu de comunicare va poate creste vanzarile cu 30%, daca indepliniti criteriile care tin de creativitate, relevanta pentru produsul dvs., simplitate. Si, bineinteles, daca reclama se inscrie in linia campaniei desfasurate si pe celelalte canale de comunicare utilizate.
De exemplu, conform studiilor, internetul si radioul functioneaza foarte bine impreuna. Unul din cinci utilizatori de internet asculta si radioul in timp ce navigheaza. Astfel, puteti folosi concomitent cele doua medii pentru a va promova.
O reclama radio trebuie sa fie bine construita si difuzata la postul de radio potrivit.
Pentru ca spotul dvs. sa fie ascultat, retinut si sa vanda produsul, trebuie sa tineti seama de 6 principii esentiale:
1. Adresati-va targetului corect
Promovati-va produsul direct catre publicul interesat. Fata de ziare si posturile de televiziune, statiile radio se adreseaza unui segment bine definit. Identificati o audienta restransa din punct de vedere demografic, caracteristicile si obiceiurile acestora. De exemplu: femei, cu varste cuprinse intre 25 si 54 de ani, cu copii sub 6 ani si cu resedinta intr-o arie geografica delimitata.
Astfel, puteti contacta posturi de radio care credeti ca se adreseaza segmentului dvs. tinta. Daca doriti sa promovati produse sport, alegeti un post de radio care ii vizeaza pe tineri.
Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!! Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si tehnici de vanzari.
2. Posturi locale de radio versus posturi nationale
Exista posturi de radio locale si nationale. Daca intentionati sa comercializati produsele doar intr-un singur oras, optati pentru promovarea ofertei la postul de radio local. In respectivul oras, firma dvs. este deja cunoscuta si consumatorii o vor asocia imediat cu produsul promovat. In schimb, alegeti un post de radio national daca, de exemplu, detineti un lant de magazine national si doriti sa ii faceti reclama.
3. Promovati-va produsele in prime time
Momentul cand un post de radio inregistreaza cel mai mare numar de ascultatori este intervalul 6.00-8.00 dimineata. Intre aceste ore, majoritatea se indreapta catre serviciu. In schimb, in cursul zilei, folosirea radioului scade. Curbele de utilizare cresc din nou in jurul orei 18.00, cand oamenii ies de la serviciu si se indreapta spre casa.
Solicitati difuzarea spoturilor in aceste momente ale zilei, la ore de maxima audienta, si nu de mai multe ori in mijlocul noptii, cand putini clienti potentiali o vor auzi.
4. Unde plasati reclama
Pentru a va plasa reclama aveti mai multe optiuni: inainte sau dupa calupul de stiri, in diverse emisiuni, in timpul programelor muzicale. Fiti sigur ca reclama dvs. este auzita de cat mai multe persoane. Pentru aceasta, alegeti ca moment de difuzare inceputul unui talk-show sau al unei emisiuni de divertisment.
S-a demonstrat ca in acest moment ascultatorii sunt mult mai atenti la ceea ce se difuzeaza la radio, spre deosebire de finalul unei emisiuni.
5. Cea mai buna reclama este de 30 de secunde
O reclama poate avea 10, 20, 30 sau 50 de secunde. Durata optima pentru difuzarea unui spot este de 30 de secunde. Peste este acest interval, atentia ascultatorilor se pierde. In schimb, cele 30 de secunde sunt absolut suficiente pentru transmiterea mesajului publicitar. Dupa ce ascultatorii s-au obisnuit cu spotul dvs., difuzati spotul sub forma unui "cut" de 10 secunde.
Inseamna sa comprimati esenta din reclama dvs. in doar 10 secunde. Va costa mai putin si este o metoda folosita destul de des.
6. Difuzati reclama mai des la inceputul si finalul campaniei
Cand realizati planificarea aparitiilor (media planul), in functie de buget puteti prevedea perioade cu intensitate mai mare de difuzare. Acestea sunt plasate de obicei la inceputul si finalul campaniei. Pe parcurs, intensitatea difuzarii spoturilor poate fi redusa. Astfel veti reduce costurile, iar consumatorii sigur vor retine reclama si vor sedimenta mai bine informatia primita.
Mai multe solutii si sfaturi despre cum sa vindeti aflati chiar acum din
"
Succesul in vanzari. Pas cu Pas." Gasiti aici strategii si tehnici de vanzare adaptate situatiei de criza economico-financiara! Testate de specialisti, experti si consultanti in Vanzari!
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing