Istoria PUBLICITATII: Cum s-a ajuns de la mesaje inscriptionate in piatra la AdWords
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Istoria PUBLICITATII: Cum s-a ajuns de la mesaje inscriptionate in piatra la AdWords
Credeti ca publicitatea a aparut in urma cu cateva sute de ani, asa-i? De fapt, radacinile acestei practici se gasesc in urma cu peste 4.000 de ani.
PUBLICITATEA este definita, cel mai simplu, ca "faptul de a face cunoscut un lucru publicului". Va prezentam, mai jos, cele mai importante momente din istoria publicitatii, practica numita si "sufletul comertului".
Primele reclame au fost introduse in Egipt cu 2.000 de ani i.e.n. Mesaje, inscriptionate in piatra sau pe placi de metal, erau afisate in locuri publice.
Prima reclama tiparita pe hartie a aparut in Anglia, in anul 1472. Aceasta promova o carte de rugaciuni proaspat tiparita.
In 1661 se pune la punct prima marca de produs. Este vorba de gelul pentru curatat dintii Dentifrice.
La inceputul Razboiului de Independenta american, in 1776, sunt tiparite primele reclame politice, care incurajau cetatenii sa se inroleze.
In 1835, odata cu aparitia primelor vehicule autopropulsate, apar reclamele tiparite pe panouri publicitare.
In 1873 apare conceptul de product placement. In cartea sa "Ocolul Pamantului in 80 de zile", Jules Verne mentioneaza primele nume de companii si produse.
In 1882 este aprinsa prima reclama luminoasa in New York.
Marketingul direct a fost introdus in 1882, cand compania Sears trimite 8.000 de carti postale, scrise de mana, catre clienti. A primit apoi 2.000 de comenzi de la acestia.
In 1905, pentru prima data in istoria publicitatii o celebritate ajuta la promovarea unui produs. Actorul Roscoe "Fatty" Arbuckle arata, intr-un film mut, ca tigaretele Murad sunt singurele preferate de barbati.
In 1911, este folosit primul slogan de genul "sexul vinde", de catre Woodbury Soap Company.
Asociatia Americana a Agentiilor de Publicitate este fondata in 1917.
In 1920, in garajul sau din apropierea Pittsburgului, Frank Conrad deschide prima statie de radio comerciala.
In 1938 este introdusa in SUA o lege, Wheeler-Lea Act, care pedepseste publicitatea mincinoasa.
In 1939, dupa izbucnirea Celui De-al Doilea Razboi Mondial, reclamele sunt invadate de propaganda.
In 1941 apare prima reclama TV, pentru un ceas Bulova. Un spot de 20 de secunde costa 9 dolari. Acesta a fost difuzat prima data inainte de transmisiunea unui meci de baseball.
Prima reclama TV politica apare in 1950.
In 1955, psihologii incep sa lucreze in poublicitate, pentru a crea mesaje si slogane mai eficiente.
In 1963, David Ogilvy marcheaza trecerea spre publicitatea moderna prin acest citat: "Consumatorul nu este un dobitoc; este sotia ta".
In 1980 Calvin Klein da nastere unui scandal, dupa ce intr-una din reclamele sale Brooke Shields, atunci in varsta de 15 ani, spune: "Vrei sa stii ce sta intre mine si Calvinii mei? Nimic".
In 1981 se lanseaza canalul de televiziune muzical MTV, primul care promoveaza cantaretii.
In timpul evenimentului sportiv Super Bowl din 1984, compania Apple doboara recordul pentru cea mai scumpa reclama realizata vreodata. Clipul de promovare al computerului Macintosh, regizat de Ridley Scott, a costat 900.000 de dolari.
In 1994 se lanseaza site-ul HotWired, primul care contine reclame, la companii precum AT&T, Sprint sau Volvo. In acelasi an este introdus in publicitate conceptul de "plata pe clic" (pay-per-click).
In 1995 este creat primul cuvant cheie-reclama, "Golf", de catre Yahoo!.
In 1997 apar primele reclame mobile in Finlanda. O companie media ofera stiri gratuite prin SMS, sustine de publicitate.
Intre 1995 si 2000 sunt investite 8,2 miliarde de dolari in publicitatea online.
In 2000 Google lanseaza AdWords, un serviciu pay-per-click. Astazi acesta genereaza 95% din veniturile companiei.
In 2011 apar enervantele reclame pop-up. In 2003 acestea reprezentau 8,3% din totalul reclamelor de pe internet.
In 2006, odata cu nasterea YouTube, apare conceptul de publicitate video (reclame inserate in videoclipuri).
In 2007, Facebook introduce conceptul de publicitate bazata pe comportament. Utilizatorilor retelei de socializare online li se servesc reclame tintite, in functie de comportamentul lor de pe platforma.
In 2011, publicitatea online devine a doua cea mai importanta pentru marketeri dupa cea TV.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"