Cum poti face marketing online fara sa dai impresia ca vrei sa vinzi ceva

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum poti face marketing online fara sa dai impresia ca vrei sa vinzi ceva Cum poti face marketing online fara sa dai impresia ca vrei sa vinzi ceva
de Manager.ro la 02 Dec. 2013
Urmareste-ne pe Google News
marketingmicrositevanzaricopywriter

Odata lansat, un brand, un produs, un serviciu are nevoie sa creasca si sa se imprieteneasca bine cu toti consumatorii vizati. Companiile cred ca este de ajuns ca in mediul online sa isi prezinte produsul publicului, prin reclame clasice, un site de prezentare si eventual, o pagina de Facebook. Apoi asteapta cuminti "un return of investment", cel putin pe masura investitiei, imediat, se arata intr-o analiza Pixio. Aceasta a fost facuta in perioada ianuarie – noiembrie 2013.

Nimeni nu se intreaba, daca nu functioneaza, ce a fost gresit in abordare. E vina creativului, a copywriter-ului, a agentiei digitale sau a celei de media.
 
Un trend global conturat de trendwatching.com arata ca mentalitatea de a urmari promovarea strict  comerciala si atingerea “awareness-ului” s-a reorientat catre asumarea unei utilitati pentru consumatori.
 
In raport cu brand-ul, clientul trebuie sa simta ca merita sa se implice, ca se va da valoare alegerii lui pentru un produs sau altul. Toate acestea nu se pot intampla pe un site corporate, unul de prezentare sau intr-un magazin virtual.

 
„Aici intervine creativitatea agentiilor si nivelul de deschidere al mentalitatii clientilor. Mesajul brand-ului poate fi extrapolat intr-o campanie, cel mai bine reprezentata online printr-un microsite dedicat”, spun oficialii Pixio.
 
Daca acesta vorbeste despre beneficiile consumului unui produs, daca arata cum alegerea de consum poate impacta socialul sau vietile altora, deci impartaseste valori in care brand-ul crede, daca ofera un mediu cald, interactiv, intr-o forma care sa atraga, utilizatorii vor gasi motive sa il exploreze.
 
Daca in plus consumatorul gaseste si informatii utile, pe care le poate aplica in realitatea proprie, atunci va petrece timp in spatiul virtual creat si se va implica.
 
Atasamentul fata de brand va veni ca un efect firesc, iar memorarea mesajelor principale despre produs va fi inerenta. Actul de cumparare va veni ca o actiune dorita de consumator, convins de utilitatea produsului sau a serviciilor prezentate si nu ca o urmare a solicitarii companiei, prin mesaje pur comerciale.
 
Marile brand-uri internationale care au inteles aceste principii ne pun la dispozitie o lista de solutii, venite in urma tacticilor pe care le-au testat. Iata cateva sfaturi despre cum poti fi util consumatorilor, facand primul pas in cucerirea lor online:
 
- anticipeaza o nevoie a consumatorilor si dezvolta produse si servicii care sa o satisfaca;
- gandeste-te la cum ar vrea consumatorul sa interactioneze cu brand-ul si creeaza o platforma pe care sa il testeze, sa ii inteleaga diferentiatorii, sa isi exprime parerea sau sa il compare cu alte produse;
 
- vino cu informatii si recomandari pentru utilizatorii unui produs, care sa ii ajute sa obtina beneficii reale in viata de zi cu zi;
 
- propune solutii de imbunatatire a stilului de viata al consumatorilor, usureaza-le munca sau creeaza o functionalitate valoroasa pentru ei si pentru familia lor;
 
Marketerii isi pot stabili obiective clare de atins prin intermediul campaniei. Pot fi mesaje cheie de urmarit, impresii care se vor raspandi prin mediile sociale integrate in microsite, numarul de vizitatori unici care vor fi expusi la marcile de identitate vizuala a brand-ului, gradul de implicare si raspuns prin comentarii si actiuni in site si lista poate continua.
 
Tragand linie la finalul campaniei, se poate analiza conversia vizitatorilor online in cumparatori reali ai produselor, iar microsite-ul se va dovedi si instrument de PR si de advertising si de marketing, totul intr-o singura platforma.
 
Vestea buna este ca aceasta va ramane vie pe harta web in viitor si va continua sa aduca acel „return of investment” pe termen mediu si lung, ramanand ca o amprenta digitala, ambasadoare de brand, mult dupa ce investitia s-a incheiat.
 
Pe scurt, strategia de vanzare prin intermediul unui microsite de campanie este de a face marketing fara a parea ca incerci sa vinzi ceva.
 

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x