Cum poti face marketing online fara sa dai impresia ca vrei sa vinzi ceva
marketingmicrositevanzaricopywriter
Odata lansat, un brand, un produs, un serviciu are nevoie sa creasca si sa se imprieteneasca bine cu toti consumatorii vizati. Companiile cred ca este de ajuns ca in mediul online sa isi prezinte produsul publicului, prin reclame clasice, un site de prezentare si eventual, o pagina de Facebook. Apoi asteapta cuminti "un return of investment", cel putin pe masura investitiei, imediat, se arata intr-o analiza Pixio. Aceasta a fost facuta in perioada ianuarie – noiembrie 2013.
Nimeni nu se intreaba, daca nu functioneaza, ce a fost gresit in abordare. E vina creativului, a copywriter-ului, a agentiei digitale sau a celei de media.
Un trend global conturat de trendwatching.com arata ca mentalitatea de a urmari promovarea strict comerciala si atingerea “awareness-ului” s-a reorientat catre asumarea unei utilitati pentru consumatori.
In raport cu brand-ul, clientul trebuie sa simta ca merita sa se implice, ca se va da valoare alegerii lui pentru un produs sau altul. Toate acestea nu se pot intampla pe un site corporate, unul de prezentare sau intr-un magazin virtual.
„Aici intervine creativitatea agentiilor si nivelul de deschidere al mentalitatii clientilor. Mesajul brand-ului poate fi extrapolat intr-o campanie, cel mai bine reprezentata online printr-un microsite dedicat”, spun oficialii Pixio.
Daca acesta vorbeste despre beneficiile consumului unui produs, daca arata cum alegerea de consum poate impacta socialul sau vietile altora, deci impartaseste valori in care brand-ul crede, daca ofera un mediu cald, interactiv, intr-o forma care sa atraga, utilizatorii vor gasi motive sa il exploreze.
Daca in plus consumatorul gaseste si informatii utile, pe care le poate aplica in realitatea proprie, atunci va petrece timp in spatiul virtual creat si se va implica.
Atasamentul fata de brand va veni ca un efect firesc, iar memorarea mesajelor principale despre produs va fi inerenta. Actul de cumparare va veni ca o actiune dorita de consumator, convins de utilitatea produsului sau a serviciilor prezentate si nu ca o urmare a solicitarii companiei, prin mesaje pur comerciale.
Marile brand-uri internationale care au inteles aceste principii ne pun la dispozitie o lista de solutii, venite in urma tacticilor pe care le-au testat. Iata cateva sfaturi despre cum poti fi util consumatorilor, facand primul pas in cucerirea lor online:
- anticipeaza o nevoie a consumatorilor si dezvolta produse si servicii care sa o satisfaca;
- gandeste-te la cum ar vrea consumatorul sa interactioneze cu brand-ul si creeaza o platforma pe care sa il testeze, sa ii inteleaga diferentiatorii, sa isi exprime parerea sau sa il compare cu alte produse;
- vino cu informatii si recomandari pentru utilizatorii unui produs, care sa ii ajute sa obtina beneficii reale in viata de zi cu zi;
- propune solutii de imbunatatire a stilului de viata al consumatorilor, usureaza-le munca sau creeaza o functionalitate valoroasa pentru ei si pentru familia lor;
Marketerii isi pot stabili obiective clare de atins prin intermediul campaniei. Pot fi mesaje cheie de urmarit, impresii care se vor raspandi prin mediile sociale integrate in microsite, numarul de vizitatori unici care vor fi expusi la marcile de identitate vizuala a brand-ului, gradul de implicare si raspuns prin comentarii si actiuni in site si lista poate continua.
Tragand linie la finalul campaniei, se poate analiza conversia vizitatorilor online in cumparatori reali ai produselor, iar microsite-ul se va dovedi si instrument de PR si de advertising si de marketing, totul intr-o singura platforma.
Vestea buna este ca aceasta va ramane vie pe harta web in viitor si va continua sa aduca acel „return of investment” pe termen mediu si lung, ramanand ca o amprenta digitala, ambasadoare de brand, mult dupa ce investitia s-a incheiat.
Pe scurt, strategia de vanzare prin intermediul unui microsite de campanie este de a face marketing fara a parea ca incerci sa vinzi ceva.