Blogul companiei - un canal de marketing eficient
marketingblog
Blogul companiei poate deveni un canal de marketing eficient
In lupta pentru a cuceri clienti si market share, nu doar serviciul de PR si departamentul de marketing au un cuvant de spus.
Un jurnal personal online (blog), alimentat de angajatii de baza ai companiei, poate deveni un instrument extrem de important, spun specialistii americani, care au studiat mai multe astfel de scenarii si cazuri reale.
Analiza situatiei existente
Comparandu-l cu site-ul companiei, un blog este infinit mai facil de realizat. Platformele sunt gratuite (ex: WordPress) si nu necesita un server special pentru a rula, ocupa foarte putin spatiu si nu consuma resurse.
Blog Contabil - Un ajutor pentru eliminarea stresului profesional
Blogurile sunt iubite de internauti, fie ca sunt clienti sau oameni care se informeaza online, iar ideile transmise prin blog pot sa ii convinga.
""Din toate categoriile posibile, pentru a avea succes, trebuie sa transformam un client din simpla persoana in promotor al marcii", a explicat Jeremy Wright, un american specialist in bloguri si marketing, care a participat in Romania la evenimentul "Revolutia blogurilor", organizat la Romexpo de Fundatia pentru Democratie, Cultura si Libertate.
Nu toate proiectele de blog corporate sunt de succes. Nu se poate avea succes comunicand pe blog aceleasi informatii ca in sectiunea de PR a companiei.
Blogul trebuie scris cu pasiune, iar acest lucru il pot face doar angajatii care au dezvoltat produsele (serviciile) companiei, ei fiind cei mai in masura sa descrie cu entuziasm realizarile, pentru a impregna acest sentiment si clientilor.
O directie noua
Blogurile alimentate de specialisti in domeniu sunt extrem de atractive pentru public pentru ca informatii de acest gen nu au putut fi obtinute public pana acum. Un specialist care descrie noptile petrecute la birou pentru a crea un produs sau serviciu poate starni simpatia necesara pentru a cumpara acel produs. Iar daca acest produs este bun, se va crea fenomenul de "convertire", clientii devenind practic promotorii marcii.
Cel mai bun exemplu ramane cel dat de Jeremy Wright. Daca mananci la un restaurant, gasesti un gandac in mancare, iar chelnerul te pune sa o si platesti, este clar ca nu vei mai merge acolo si de asemenea vei convinge si prietenii sa nu mearga. Iar vorba va circula repede prin oras. Daca este insa un local bun, atunci chiar esti dispus sa strabati un drum lung pana acolo, inviti prietenii si vorba buna va aduce si mai multi oameni in local. Pe acest principiu trebuie sa mearga proiectul blogului companiei.
Blogul companiei trebuie sa fie cat mai onest, sa nu creeze impresia de falsitate, interesant, transparent. Trebuie sa devina o unealta de comunicare, chiar daca apar clienti nemultumiti, acestia pot fi convinsi ca nu a fost o eroare care se va repeta si ca se actioneaza imediat pentru a remedia orice problema.
Strategia de reducere a costurilor
Un specialist IT cu un nivel de cunostinte mediu poate realiza pe serverul companiei un blog in maximum jumatate de ora.
Blog Contabil - Un ajutor pentru eliminarea stresului profesional
Identificarea celor in masura sa scrie pe un astfel de blog trebuie neaparat facuta cu sprijinul directorului de marketing, iar cei angajati in proiect trebuie sa inteleaga ca nu sunt liberi sa isi exprime ideile ca pe blogul propriu, ci trebuie mereu sa urmeze interesul companiei, fara a cadea in pacatul limbajului de lemn.
Specialistii americani spun ca realizarea blogului incepe prin vizionarea celor care deja au pus in practica astfel de concepte. Daca in Romania nu am prea gasit bloguri de companie, in Statele Unite frenezia blogurilor incepe cu Microsoft si se termina cu cea mai mica firma, fiecare tinand sa isi spuna parerea online.
"Un blog lansat fara strategie nu va avea niciun fel de rezultat", avertizeaza Jeremy Wright. De asemenea, nu are rost sa fie creat un blog daca angajatii nu vor avea permisiunea sa spuna nimic in el.
Actionati ACUM!
Cereti specialistului IT sa realizeze un blog al companiei, pe care principalii creatori de produse/servicii sa povesteasca publicului experientele lor. Invatati din blogurile concurentei, din cele ale companiilor similare din SUA, Germania si Franta.
Comunicati cu clientii mai activ prin blog si transformati-i in promoteri.