4 strategii ciudate de marketing, care au avut succes
marketingstrategii de marketingcampanii ciudatecampanii creativealt fel de marketing
In afara de strategiile obisnuite de promovare, au existat si unele cu totul si cu totul neobisnuite. Iata patru astfel de idei de marketing, care au avut un succes neasteptat
1. Concursul "O luna la muzeu"
In iulie 2012, Muzeul de Stiinta si Industrie din Chicago, a promis unei persoane ca va avea ocazia sa petreaca o luna intreaga la muzeu. De fapt, in incinta muzeului, a fost amenajata o camera cu toate cele necesare, care urma sa fie, pentru 30 de zile, casa castigatorului concursului. In timpul acestei luni, muzeul urma sa tina la curent publicul cu tot ce se intampla in cadrul proiectului, folosindu-se de Twitter, Facebook, YouTube, si Flickr. De asemenea, persoana selectata urma sa primeasca 10.000 de dolari in urma experientei. Dupa ce au lansat campania, cei de la muzeu au primit peste 1.000 de cereri de participare din toata lumea. Procesul de desemnare a castigatorului a incorporat peste 400 de bloguri si aproape ca a dublat numarul fanilor de pe Facebook.
2. Frigiderul in care stai si bei bere, de la Heineken
Dupa ce reclama Heineken, in care un grup de barbati se simtea foarte bine band bere intr-un frigider urias, a devenit foarte populara, compania s-a gandit sa puna in practica ideea. Asadar, a construit un astfel de frigider mobil pe care l-a adus la orice eveniment in care a fost implicata. Campania a fost un mare succes.
3. "Plane-mob"-ul celor de la Germanwings
Compania aeriana Germanwings a hotarat sa isi faca reclama tocmai in cadrul unui zbor al companiei aeriene concurente, Ryanair. Asadar, cei de la Germanwings au trimis cativa oameni intr-o calatorie cu un avion al celeilalte firme. In timpul zborului, acestia au inceput sa ridice pancarde cu mesaje care ii criticau pe cei de la Ryanair: "Urasc ideea de a-ti alege singur locul!", "Uitati-va pe geam; macar acest lucru este gratuit!", "Data viitoare, hai sa zburam cu Germanwings!". Totul a fost filmat si a inregistrat un numar foarte mare de vizualizari pe Youtube.
4. Inghetatele Colgate
Pentru a-si promova produsele de igiena orala, cei de la Colgate, au creat inghetate al caror bat era in forma de periuta de dinti. Pe masura ce mancau din inghetata, oamenii descopereau logo-ul companiei si mesajul "Nu uita!".