10 modalitati prin care poti fura clientii rivalilor de pe piata
marketingfurtclienticompaniiangajatiintrebari
Una din modalitatile prin care putem creste o afacere este aceea prin care "furam" clientii concurentei de pe piata. Poti sa incepi usor-usor, cu clientii nemultumiti sau cu firmele care incearca sa supravietuiasca. Urmatoarele strategii, oferite de of.com, pot ajuta orice antreprenor sa "impuste" cativa iepuri.
Ochii si urechile la zvonuri!
JC Carleson, fost agent CIA sub acoperire si autor al lucrarii Work Like a Spy, recomanda: "Fii atent... Asculta zvonurile; uneori, aceasta operatiune da roade. Cand cunosti avantajele si slabiciunile concurentei tale, o poti culca la pamant dintr-o lovitura".
Fii mai destept decat concurenta
Jay Moore, consultant in afaceri, isi aminteste de cazul unei pizzerii, care a plasat o serie de reclame in Pagini Aurii. Concurenta sa a lansat un discount de 25% pentru acei clienti care rupeau reclama rivalilor si o aduceau la sediul companiei...No comment.
Miracolul telefonului
Mike Michalowicz, autor al cartii The Pumpkin Plan, sugereaza o strategie simpla. Multe companii mizeaza pe reclame in statiile de autobuz, panouri outdoor si internet. Poti redirectiona insa unele numere de telefon catre afacerea ta.
Joc la dublu
Uneori, este benefic pentru o companie sa aduca la cunostinta tuturor serviciile proaste ale concurentei. Specialistul in marketing, Sandy Barris, ii trimite o scrisoare potentialului client, in care arata ca: "Organizatiile au de a face cu spioni, turnatori si agenti sub acoperire, din moment ce marketingul lor ajuta concurenta mai mult decat isi ajuta propriul angajator".
LinkedIn
Unele companii isi ignora clientii, mai ales cand vine vorba de social media. Analizeaza profilul concurentei si vezi cu cine are legaturi. Mike Byrnes de la Byrnes Consulting sugereaza ca este simplu sa ajungi la clientii rivalilor, prin intermediul social media. La fel si Joseph Franklin McElroy de la Corporate Performance Artists, care se imprieteneste cu angajatii companiei concurente pe LinkedIn si le urmareste activitatile si conexiunile.
Intr-o zi, o sa am nevoie de o favoare...
Michael J. Montgomery de la Montgomery Consulting ii rasfata cu favoruri pe liderii companiilor de la care ar vrea sa "sustraga" niste clienti, dar care fac deocamdata afaceri cu alte organizatii. Uneori, managerii si clientii sunt nemultumiti de serviciile unui anumit furnizor si ar da orice sa-l schimbe cu altul mai bun.
Dragostea e oarba
Clientii existenti ai unei companii nu primesc aceeasi "afectiune" ca si cei noi. Charles E. Gaudet II de la Predictable Profits recomanda aceasta relatie "de dragoste" cu clientii - indeplineste-le toate dorintele. "Ii anunt ca le impartasesc "durerea" si coalizez cu ei; inteleg cat sunt de dezamagiti de actualii lor parteneri de business", spune Gaudet.
Sufoca piata cu continut
Oricine poate cumpara cateva cuvinte-cheie, pentru a obtine mai multe clicuri pe un site. Patrick J. Griebel de la Albuquerque Business Law, PC, foloseste o tactica similara. Firma sa produce sute de pagini de continut pentru bloguri, pentru care firmele platesc bani grei. De fapt, spune Griebel, "avem oameni care si-au imprimat unele articole de pe blog, spunand ca "nu vor sa li se intample si lor acel lucru". In ciuda companiilor care isi pastreaza secretele in seifuri metalice, pazite cu arma, Griebel spune ca o strategie si mai buna este sa le oferi pe tava.
Demonstreaza ca esti puternic
Daca "te bati" cu concurenta in privinta functiilor si preturilor unui produs/serviciu, fa o comparatie intre compania ta si cea rivala, una publica! Ravi Dehar de la Seatme.com spune ca firma sa le arata potentialilor clienti "o comparatie in privinta costurilor cu restul companiilor de pe piata". Allen Walton de la Cheaters Spy Shop mizeaza pe un continut cu descrieri si imagini si spune ca feedback-ul clientilor este cuprinzator: acestia din urma spun ca Walton le-a oferit detalii mai exacte despre un anumit produs, determinandu-i sa cumpere de la el, in defavoarea concurentei.
Intrebarea finala
In sfarsit, Michael Bremmer de la Telecomquotes.com ii adreseaza clientului o singura intrebare: "Nu-i asa ca ati fost nemultumit de compania cu care colaborati in ultimii 20 de ani si acesta este motivul pentru care sunt aici?".