Standarde de calitate la produsele alimentare
protectia consumatoriloralimentatie sanatoasasiguranta alimentara
Comisia Europeana a publicat, in data de 26 septembrie, un set de orientari referitoare la legislatia europeana in materie de siguranta alimentara si de protectie a consumatorilor, aplicabila produselor cu dublu standard de calitate.
Cu ajutorul acestora, autoritatile nationale vor putea stabili daca societatile comerciale incalca dispozitiile UE atunci cand vand produse a caror calitate difera in functie de tara.
„Prezentarea a doua produse diferite in acelasi ambalaj al unei marci induce consumatorii in eroare si constituie o lipsa de loialitate fata de acestia. Avem aici un exemplu clar ca numai lucrand impreuna la nivelul UE putem rezolva problemele transfrontaliere. A trecut prea mult timp de cand statele membre se straduiesc, in van, sa rezolve singure aceasta problema.
Sunt hotarata sa pun capat acestei practici, pe care dreptul UE o interzice, si sa ma asigur ca toti consumatorii sunt tratati la fel.", a declarat VÄ›ra Jourová, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
In orientari sunt enumerate si explicate cerintele relevante din legislatia UE la care autoritatile trebuie sa se raporteze atunci cand analizeaza o posibila problema de dublu standard de calitate a produselor alimentare. De asemenea, sunt descrise etapele, stabilite pe baza acestei legislatii, pe care autoritatile nationale de resort trebuie sa le parcurga pentru a determina daca producatorii incalca respectivele dispozitii.
Alte actiuni intreprinse de Comisie in domeniu se refera la: elaborarea unei metodologii menite sa imbunatateasca testarea comparativa a produselor alimentare, finantarea de studii sau de masuri de punere in aplicare, demararea unui dialog cu producatorii si cu asociatiile producatorilor de marci, participarea la summitul dedicat consumatorilor din octombrie si organizarea de ateliere de lucru cu autoritatile nationale.
Sursa: Comisia Europeana
Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing